Akcie na burze v týdnu klesly kvůli dalšímu globálnímu sestupu

16.03.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 16. března (ČTK) - Pražská burza v 11. týdnu oslabila a největší měrou se na tom podle obchodníků podepsal středeční výprodej vyvolaný náhlým propadem amerických akcií. V krátké době to bylo již podruhé, co akcie po celém světě výrazně ztrácely půdu pod nohama. Hlavní index PX klesl o 1,88 procenta na 1643,2 bodu. Výsledky zveřejnila burza.

Negativní směr trhu se projevil hlavně u bank. Akcie rakouské Erste Bank odepsaly 4,4 procenta na 1581 korun a akcie Komerční banky přišly o 0,9 procenta na 3572 korun. Akcie společnosti Philip Morris si pohoršily o 3,4 procenta na 10.531 korun a akcie mediální skupiny CME oslabily o 2,4 procenta na 1720 korun.

Z realitních společností akcie Orco poklesly o více než tři procenta na 3275 korun, zato akcie ECM posouvaly rekordy a nakonec přidaly 6,9 procenta na 1787 korun. Akcie ECM budou stejně jako akcie textilky Pegas od pondělí součástí indexu PX, podle jehož složení část investorů nakupuje.

Akcie energetické skupiny ČEZ klesly o čtvrt procenta na 874,8 koruny. Vláda bude v pondělí mít na programu prodej části akcií ČEZ, kde stát drží 67,6 procenta. Vláda tím chce získat přes 30 miliard korun pro fond dopravy.

Akcie výrobce léčiv Zentiva přidaly 0,9 procenta na 1376 korun po dalších příznivých doporučeních analytiků reagujících na razantní vstup na velký turecký trh. Třeba Česká spořitelna stanovila dvanáctiměsíční cenu akcií Zentivy na 1650 korun při doporučení "nákup". Předchozí cílová cena byla 1460 korun.

Celkově se zobchodovaly akcie za 20,3 miliardy korun po minulém objemu 24,1 miliardy korun, což bylo stále nad ročním průměrem.

V příštím týdnu očekával obchodník firmy Cyrrus Igor Pečta uklidňování nervozity a návrat důvěry v celosvětové akciové trhy. Spíše negativní očekávání panovala před dalším kolem zveřejňování celoročních výsledků předních firem burzy. Firmě Pegas by měl čistý zisk klesnout a mnohem slabší zisk než předloni by měla oznámit i společnost Philip Morris, jež dlouhodobě bojuje s odlivem zákazníků.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK