Proti krachu pojištěny skoro všechny CK

25.04.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 25. dubna (ČTK) - Pojišťovny pojistily proti krachu na letošní sezonu zhruba 740 cestovních kanceláří, tedy většinu z jejich celkového počtu asi 800. O uzavření pojistky ještě jednají s několika desítkami kanceláří, odmítnout jich musely pár desítek. Ceny pojistek zůstaly na loňských úrovních. Vyplývá to z ankety ČTK mezi pojišťovnami, které toto pojištění poskytují.

Pojišťovna Generali pojistila proti krachu 300 cestovních kanceláří. S několika kancelářemi, u nichž začíná pojistné období v průběhu roku, jedná postupně. Nyní se ještě u Generali ptá na pojistku několik nově vznikajících CK. Počet odmítnutých kanceláří se pohybuje v řádu jednotek, důvodem byla jejich nepříznivá finanční situace, uvedl mluvčí pojišťovny Mario Böhme.

Česká podnikatelská pojišťovna pro letošní rok pojistila zatím 206 cestovních kanceláří. Obnoveny byly téměř všechny smlouvy, jejichž platnost končila ke konci roku, upozornil mluvčí pojišťovny Arne Kejdana. O uzavření pojistky ČPP jedná přibližně s dalšími 50 kancelářemi, pojištění bylo odmítnuto dvěma desítkám CK, dodal.

Pojišťovna UNIQA pojistila 130 cestovních kanceláří, s několika dalšími ještě o pojistce jedná. "Byli jsme nuceni odmítnout jen skutečně několik málo kanceláří," podotkla mluvčí pojišťovny Eva Svobodová.

Česká pojišťovna pojistila proti krachu 105 cestovních kanceláří. S několika dalšími ještě jedná. Jde prý hlavně o menší společnosti, které doposud fungovaly jako agentury a protože chtějí získat koncesní listinu, potřebují k tomu mít také sjednané pojištění pro případ krachu. "Odmítnout pojistnou smlouvu jsme museli v deseti případech, důvodem byl neutěšený stav účetnictví," poznamenal mluvčí ČP Václav Bálek.

Pojišťovny letos ceny pojistného téměř neměnily. Změny v podmínkách pojištění nenastaly, nadále podle Böhmeho poskytuje Generali věrnostní slevy pro stálé klienty či sezonní spoluúčast. "Došlo pouze k individuálním úpravám v závislosti na dosažených hospodářských výsledcích a objemech prodeje zájezdů," doplnila Svobodová.

Kritéria pro pojištění zůstala v porovnání s minulým rokem beze změn, stejně tak výše cen pojistek se pohybuje na obdobné úrovni jako v loňském roce, řekl Kejdana. Dlouhodobým partnerům jsou podle něj v závislosti na individuálním jednání poskytovány obchodní slevy. "Podmínky jsme nezměnili. Stále analyzujeme účetnictví CK, což je dlouhodobý a v podstatě nikdy nekončící proces," vysvětlil Bálek.

V ČR loni působilo zhruba 800 CK. Kanceláři bez pojištění musí živnostenský úřad odebrat koncesi. Sdružení na ochranu klientů cestovních kanceláří doporučuje, aby lidé při nákupu zájezdů důsledně kontrolovali, zda má vybraná firma pojištění uzavřené. Zákazníci, kteří si koupili zájezd od kanceláře bez pojištění proti krachu, mohou požadovat vrácení peněz. Klient může v takovém případě stornovat zájezd bez poplatků.

Dostane-li se některá pojištěná CK do potíží, pojišťovna se postará o její klienty, kteří se už v té době na zájezdu v zahraničí nacházejí, nebo kteří zaplatili cenu či zálohu za zájezd a na dovolenou teprve čekají. Loni pouze Generali řešila jeden případ úpadku cestovní kanceláře, ostatní pojistitelé žádnou.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK