O turbíny a lety do Moskvy zájem, o svatby a Zbrojovku nikoliv

26.06.2007 | , Finance.cz
MAKRODATA A EU


Spotřeba elektrické energie stále roste, brněnské letiště přivítá novou linku, svatby ani Zbrojovka nejsou již příliš v kurzu. Více o dění v jihomoravském kraji se dozvíte v našem komentáři.

Spotřeba elektrické energie neustále roste, a to nejen u nás, ale v celém světě. V souvislosti s tím roste i poptávka po dodávkách turbínových zařízení, jejichž výrobou se zabývá i brněnská společnost Ekol. Majitelé společnosti se proto rozhodli o rozšíření vlastní výrobní základny pro obrábění a montáž. K tomuto účelu založil Ekol dceřinou společnost Ekol Energo, která bude realizovat výrobní cíle společnosti a zakoupil část areálu firmy Zetor o rozloze dva hektary, včetně výrobní haly a dalších menších objektů. Ve druhém pololetí roku 2006 začala rekonstrukce zakoupených objektů, která byla ukončena počátkem června letošního roku. Dnes je již areál plně funkční nyní probíhá přemisťování technologických zařízení z pronajatých výrobních hal ve Šmeralových závodech. Nově vzniklá společnost Ekol Energo bude zaměstnávat 150 zaměstnanců v různých profesích. Zdá se, že brněnská brownfields začínají konečně nacházet své uplatnění, kromě nejnovějšího počinu Ekolu je nejznámějším příkladem úspěšného a efektivního využití brownfields v Brně Galerie Vaňkovka. Bravo, jen tak dále. Nebylo by však určitě na škodu, kdyby výraznější využívání městských brownfields podpořil i brněnský magistrát.

V březnu byla kvůli nedostatečné vytíženosti a nevýdělečnosti zrušena jedna ze tří pravidelných brněnských leteckých linek - spoj do Mnichova. Nyní to vypadá, že po několikaměsíčním výpadku se na tuřanské letiště třetí pravidelná linka znovu vrátí. Vedení kraje totiž podepsalo smlouvu s ruským partnerem o provozování pravidelné letecké linky mezi Brnem a Moskvou. Let bude provozován nízkonákladovou společností Smartwings. Boeing 737-300 s kapacitou 128 míst poprvé odstartuje 22. července a bude létat každou neděli. V Moskvě bude letadlo přistávat na městském letišti Vnukovo. Ceny jednosměrných letenek do Moskvy budou k mání již od 2850 korun bez poplatků. Dalšími pravidelnými leteckými spoji z Brna jsou nízkonákladová linka společnosti Ryanair z Londýna a spoj Českých aerolinií z Prahy. Doufejme, že nová linka nebude následovat svého předchůdce, spoj do Mnichova. Má všechny předpoklady k tomu, aby se tak nestalo. Let do Mnichova totiž nebyl provozován nízkonákladovou společností a jeho hlavní brzdou byla především vysoká cena letenek, což rozhodně není případ nové moskevské linky. Navíc o lety do Moskvy by měl být zájem nejen u firem a podnikatelů, ale i mezi běžnými turisty, pro které je ruská metropole bezesporu zajímavou destinací.

Za první tři měsíce letošního roku přibyla na jižní Moravě více než tisícovka obyvatel. Alespoň podle aktuálních údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem. Ovšem na „vině“ není ani tak porodnost převyšující nad úmrtím, ale spíše stěhování za prací. Jihomoravský kraj, resp. investoři v něm, již delší dobu lákají nejen našince, ale i příslušníky z okolních států. Bezesporu zajímavější statistikou jsou rozvody a sňatky. Zatímco v prvním čtvrtletí bylo sezdáno 591 párů, rozvedeno jich bylo o 278 více. Připočteme-li fakt, že zhruba 30 procent narozených dětí se narodilo nesezdaným rodičům, je jasné, že svatby pomalu vycházejí z módy.

Ještě většímu nezájmu než instituce manželství se „těší“ sedmašedesát ochranných známek zkrachovalého gigantu Zbrojovka Brno. Středeční dražba skončila naprostou blamáží, nikdo se na ni nedostavil. Nikdo totiž nebyl ochoten za grafická loga i samotný název zaplatit vyvolávací cenu ve výši 7 milionů. Není se co divit. Skutečná cena souboru, mezi kterými nejsou jen domácí, ale i 46 zahraničních a dvě mezinárodní ochranné známky, je totiž podle odborníků zhruba poloviční. Právě ochranné známky jsou to jediné, co z dříve významného regionálního zaměstnavatele se „zetkem“ ve znaku zbývá. Drtivá většina zbraní i výrobních strojů je totiž rozprodaná, dvaadvacetihektarový areál v Brně – Husovicích je majetkem finanční skupiny J&T.

Autor článku

Redakce

Redakce  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: MAKRODATA A EU