Akcionáři DaimlerChrysler schválili změnu názvu na Daimler

04.10.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Berlín 4. října (ČTK) - Zhruba devět let od nepovedené fúze automobilek Daimler-Benz a Chrysler se německý podnik vrací k názvu Daimler. Rozhodla o tom dnes mimořádná valná hromada firmy. Se změnou se všeobecně počítalo, i když potomci zakladatele firmy se snažili prosadit název Benz. Němci tak definitivně zpřetrhali vazby na nepovedenou fúzi s americkým Chryslerem z roku 1998.

Hlasování bylo naprosto bez komplikací a změna názvu firmy je platná okamžitě. Podle agentury AP se pro změnu názvu na Daimler AG vyslovilo 98,8 procenta z téměř 5000 akcionářů. Název Daimler prosazoval hlavně generální ředitel Dieter Zetsche, praprapraneteř zakladatele podniku Carla Benze si ale přála, aby automobilka znovu používala název Benz.

Zetsche řekl, že firma se nemůže vrátit k původnímu názvu Daimler-Benz, který používala od roku 1926. Od té doby se prý značně rozšířila, přidala nové modely, koupila nové provozy a celkově se změnila "Název Daimler okamžitě řekne, že jsme úplně jiný podnik, než jsme byli dříve," řekl před hlasováním Zetsche.

Daimler se v roce 1998 spojil s automobilkou Chrysler, fúze za zhruba 36 miliard dolarů se ale pro Němce stala noční můrou. Management navzdory značnému úsilí nedokázal sladit odlišně fungující podniky, problémy údajně byly i v kulturní oblasti a dalších aspektech. Letos automobilka přiznala, že fúzi ruší a divizi Chrysler prodá.

Benzova praprapraneteř Heidemarie Hirschová se snažila akcionáře přesvědčit, že název Benz je pro firmu lepší než Daimler. "Vraťte podniku duši," snažila se Hirschová ovlivnit akcionáře.

Zetsche si je ale dobře vědom, že jméno Benz se těší značnému respektu i mimo Německo, takže s ním počítá. Divize osobních automobilů by se proto měla jmenovat Mercedes-Benz Group. "Nejenže bude hrdé jméno Benz i nadále prominentní, bude i mnohem více vidět," míní Zetsche. Divize osobních vozů se nyní jmenuje Mercedes Car Group.

Přestože změna názvu automobilky nabývá okamžité platnosti, potrvá zřejmě až do začátku příštího roku, než bude nový název úplně všude. Podnik totiž musí změnit veškeré dokumenty, tiskopisy, a kromě toho zhruba 170.000 e-mailových adres.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK