HN: Obchodní řetězec Flop chystá expanzi na venkov

08.10.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 8. října (ČTK) - Český obchodní řetězec Flop podnikatele Pavla Flosmana plánuje v tuzemsku během několika let postavit na 150 potravinářských prodejen s plochou 150 až 200 metrů čtverečních. Píšou to Hospodářské noviny (HN). Obchody s názvem Česká nebo Moravská chalupa mají stát ve větších obcích nebo menších městech, první z nich řetězec otevřel loni v říjnu v Nové Včelnici na Jindřichohradecku.

"I když jsou všude nějaké obchody, je na venkovském trhu ještě strašně místa. Konkurence je tady potřeba jako sůl a my ji sem chceme vnést," řekl deníku Flosman. Další samoobsluha řetězce zatím vznikla ve Studené na Jindřichohradecku, letos a příští rok hodlá firma otevřít prodejny mimo jiné v Sázavě, Lomnici nad Lužnicí nebo Habrech na Havlíčkobrodsku.

Flosman expanzi plánuje s pomocí bank a realitních developerů, píše deník. Zatím dokáže ročně postavit nanejvýš pět prodejen, každou za osm až deset milionů korun. "Pronájmy nechceme, to není koncepce," uvedl pro HN podnikatel. Návratnost každé prodejny předpokládá do osmi let.

Flosmanova skupina má v Česku 267 potravinářských prodejen, z nichž 37 přímo vlastní. Zbývající si pronajímá nebo s jejich vlastníky spolupracuje na základě franšízové smlouvy. Do skupiny s obratem 3,5 miliardy korun ročně patří také velkoobchody Flosman a Rival.

Nezávislé firmy se loni na tuzemském maloobchodu podílely 28 procenty, uvádějí HN. Hypermarkety získaly 34 procent tržeb, diskontní prodejny 21 a supermarkety 14 procent. Zbylá tři procenta držely velkoobchody typu cash&carry.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK