Visa řeší následky chyby, po níž klientům zmizely z účtů peníze

17.01.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 17. ledna (ČTK) - Vydavatel karet Visa řeší následky problémů klientů, kterým v minulých dnech v některých bankách kvůli chybě softwaru transakce s kartami naúčtovali několikanásobně. Řekl to Tomáš Fiala z agentury Mmd, která asociaci Visa mediálně zastupuje. Server iDnes ve středu informoval, že nejméně stovky lidí přišly kvůli platebním kartám nečekaně o peníze a dostaly se do dluhů.

"Řešíme následky situace tak, aby s tím klienti měli co nejméně problémů," uvedl Fiala. Problémy by se neměly opakovat, dodal bez bližších podrobností.

Několika stovkám klientů UniCredit Bank byly při kartových transakcích v pondělí a úterý strženy peníze mnohonásobně, v průměru šlo o čtrnácti- až šestinásobek částky, kterou klient zadal, potvrdil Hospodářským novinám mluvčí banky Tomáš Pavlík. "Společně s Visou jsme zabránili, aby k tomu znovu docházelo. Klientům, kteří se ozvali, převádíme peníze zpět, aby nebyli v nouzi," dodal.

Fiala upozornil na to, že se s tímto problémem setkali klienti dalších tuzemských bank a peníze mizely lidem z účtů také v Polsku a v několika dalších zemích. Češi se podle HN s mizením peněz z účtů nesetkávají prvně, ale dosud šlo hlavně o duplicitní transakce.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK