Omezení počtu vlaků se týká především dálkových linek mezi Prahou a Moravou. Například expres Šohaj bude ve všední dny jezdit pouze mezi Olomoucí a Veselím nad Moravou a úsek Praha - Olomouc zcela vynechá. Podobné je to u čtyř rychlíků z Prahy do Brna, které budou od března jezdit pouze mezi Pardubicemi a Brnem.
Komplikace čekají cestující i na trati z Plzně do Chebu. V úseku z Kozolup do Stříbra budou až do 6. června vozit pasažéry místo vlaků autobusy, čímž se jízdní doba o několik minut prodlouží. Změnu přichystaly dráhy i pro jeden spoj pendolino z Prahy do Ostravy. Vlak, který nyní vyjíždí z Prahy o nedělích ve 20:23, nově pojede o půl hodiny později.
Kvůli velkému rozsahu železničních staveb v Praze se přesunou konečné stanice některých vlaků. Rychlík Silesia z Krakova do Prahy bude nově končit místo na hlavním nádraží ve stanici Praha-Smíchov. Vlak EN Kopernikus z Berlína do Prahy zakončí svou jízdu už ve stanici Praha-Holešovice, stejně jako InterCity Manažer z Bohumína.
Změny čekají také regionální dopravu. Většinou ale jde jen o několikaminutové posuny odjezdu vlaků.
Jízdní řád Českých drah platí vždy jeden rok, během své platnosti se obvykle dočká dvou změn; první v březnu a druhé v červnu. Letošní řád platí od 9. prosince 2007.