Pivovar Anheuser-Busch v 1.kvartále snížil zisk (OPAK.)

24.04.2008 | , Reuters
Zpravodajství ČTK


NEW Společnost Anheuser-Busch <BUD.N> ve středu vykázala nižší čtvrtletní zisk, neboť američtí maloobchodní odběratelé nakupovali méně piva...

...z velkoobchodu.

Největší pivovarnická skupina ve Spojených státech, zahrnující značky jako Budweiser nebo Bud Light, vykázala za první čtvrtletí pokles čistého zisku na 510,9 milionu dolarů z 517,5 milionu před rokem.

Zisk na akcii díky nižšímu počtu akcií v letošním prvním kvartále stoupl na 71 centů ze 67 centů před rokem.

Čisté čtvrtletní tržby vzrostly na 4,10 miliardy dolarů ze 3,86 miliardy v prvních třech měsících loňského roku.

Anheuser-Busch čelí celé řadě nepříznivých faktorů od vyšších cen energie a obilovin až po posun chuti amerických spotřebitelů od tradičních domácích značek k pivům ze zahraničí, vínu, lihovinám či k malým várkám pivních "speciálů".

Anheuser ovšem získal akciové podíly v mexickém pivovaru Modelo <GMODELOC.MX> a čínském Tsingtao <600600.SS> a uzavřel dohody o distribuci se společnostmi InBev <INTB.BR>, Grolsch <GROLc.AS> a Hansen Natural <HANS.O>.

Tyto dohody přidaly k domácímu portfoliu Anheuseru zahraniční značky jako Corona, Stella Artois či Beck, které se tak staly zdrojem růstu v době oslabení vlastních produktů.

[YORK/Reuters/Finance.cz]

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK