Yahoo zřejmě do týdne oznámí reklamní dohodu s Googlem

02.05.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


San Francisco 2. května (ČTK) - Americká internetová společnost Yahoo by do týdne mohla oznámit dohodu s konkurenční společností Google, v rámci které by součástí výsledků vyhledávání na Yahoo byla reklama Googlu. Potvrdil to dnes agentuře Reuters zdroj obeznámený se situací. Yahoo doufá, že se jí podaří navázat s Googlem spolupráci, a odvrátit tak nabídku na své převzetí od amerického softwarového gigantu Microsoft.

Dohoda o partnerství s Googlem umožní Yahoo využívat reklamní systém Googlu k prodeji reklamy, která bude součástí výsledků vyhledávání na Yahoo. Firmy zahájily dvoutýdenní test systému již v dubnu.

Microsoft na začátku února nabídl za jednu akcii Yahoo 31 dolarů, ale s tím, že část kupní ceny uhradí svými akciemi. Tehdy celková cena vycházela na 44,6 miliardy USD (728,4 miliardy Kč). Yahoo tuto cenu považuje za příliš nízkou, přestože v den podání představovala prémii k tehdejší ceně akcií 62 procent, a spojení odmítá. Microsoft nyní zvažuje, zda přistoupí k nepřátelské nabídce.

Pokud by se firmy Yahoo a Microsoft daly dohromady, vznikl by v počítačových technologiích světový gigant a významný rival kolosu Google. Ten je lídrem v internetovém vyhledávání a reklamě na webu. Dohoda by se také stala jednou z největších akvizic v odvětví vyspělých technologií. Primát v této branži patří internetové společnosti America Online, která v roce 2000 převzala mediální společnost Time Warner. Fúze se ale nezdařila a podniky opět změnily svou organizační strukturu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK