Největší drogistické řetězce loni utržily rekordních 11,9 mld. Kč

21.05.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 21. května (ČTK) - Češi utrácejí stále více peněz ve specializovaných drogistických prodejnách. Tržby čtyř největších drogistických řetězců loni ve srovnání s rokem 2006 vzrostly o 1,5 miliardy korun na rekordních 11,9 miliardy korun. Vyplývá to z žebříčku největších obchodníků, který sestavila společnosti Incoma Research a časopis Moderní obchod.

Nejvíce peněz, a to 4,1 miliardy korun, loni Češi utratili v sítí 148 drogerií Family, která patří pod společnost p.k. Solvent. Tržby drogerií Family loni meziročně vzrostly o 600 milionů korun. Na druhém místě skončila s tržbami 3,4 miliardy korun společnost dm-drogerie markt, která v Česku provozuje 138 drogerií a loni tržby zvýšila o 700 milionů korun.

Třetí na žebříčku největších obchodníků s drogerií a kosmetikou obsadila společnost Rossmann (111 prodejen), jejíž tržby loni ve srovnání s rokem 2006 vzrostly o 200 milionů korun na 2,4 miliardy korun. Čtvrté místo připadlo 123 drogeriím Schlecker, které stejně jako v roce 2006 vykázaly dvoumiliardové tržby.

Obliba specializovaných drogerií v Česku roste. Podle loňského průzkumu Incoma Research a GfK Praha samoobslužné specializované drogerii dávalo při nákupu drogistického zboží a kosmetiky přednost již 35 procent českých spotřebitelů. S malým odstupem následovaly hypermarkety (32 procent). Na dalších místech byly diskontní prodejny a malé prodejny, které shodně preferovalo zhruba devět procent Čechů. Do supermarketů chodilo nakupovat drogistické zboží šest procent a pultové prodejny drogerie loni upřednostňovala čtyři procenta zákazníků.

Tuzemský drogistický trh se koncentruje. Loni v lednu se německý drogistický řetězec Schlecker stal stoprocentním majitelem sítě zhruba 130 tuzemských drogerií Droxi a poté firmu Droxi přejmenoval na Schlecker. Kromě nákupu drogerií Droxi německou skupinou Schlecker se loni odehrála i druhá velká fúze. Společnost p.k. Solvent koupila předního tuzemského distributora drogistického zboží Mistr Distribuce. Ten spolupracuje s několika desítkami nezávislých prodejen TOP drogerie a byl dceřinou společností kladenské logistické firmy ESA.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK