Celkové hrubé příjmy deníků z inzerce loni klesly o 9 pct

25.05.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 25. května (ČTK) - Hrubé příjmy devíti největších deníků v ČR loni poprvé po letech klesly. Podle ceníkových cen, tedy bez započítání množstevních slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů označovaných jako bartery, činily hrubé příjmy neboli objemy inzerce deníků Aha!, Blesk, Deník, Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta Dnes, Právo, Sport a Šíp v loňském roce 7,57 miliardy Kč. To je o 710 milionů, tedy asi 8,6 procenta, méně než v roce 2006 a asi o 109 milionů méně než v roce 2005.

Vyplývá to z údajů, které na základě monitoringu reklamy TNS Media Intelligence zveřejnila Unie vydavatelů ve své ročence. Mezi sledovanými tituly jako jediný není uveden deník Haló noviny.

Z devíti uvedených deníků loni pouze dvěma hrubé příjmy z inzerce stouply, a to relativně novým, bulvárním titulům Aha! a Šíp, které vycházejí teprve několik let a jejich hrubé příjmy nepřesahující sto milionů jsou mezi devítkou sledovaných novin nejnižší. Ostatních sedm "tradičních" deníků zaznamenalo pokles.

Největší pokles se týká deníku Právo, jehož hrubé příjmy z inzerce klesly loni o necelou čtvrtinu na 503,7 milionu korun. Objem inzerce v Právu klesl druhý rok po sobě. Lidové noviny si loni meziročně pohoršily o téměř pětinu na 315,4 milionu.

Z výsledků za uplynulá léta vyplývá, že Hospodářské noviny zaznamenaly pokles objemu inzerce čtvrtý rok po sobě. Loni to bylo o 12,1 procenta na 450,1 milionu. Meziroční pokles o více než deset procent se týkal také Sportu (o 12,2 procenta na necelé tři stovky milionů korun).

Nejvyšší hrubé příjmy z inzerce měla loni opět Mladá fronta Dnes (2,51 miliardy), následují stejně jako před rokem regionální deníky vydavatelství Vltava-Labe-Press sdružené pod značkou Deník a vycházející po celé ČR (2,23 miliardy), přes miliardu se pohybují hrubé příjmy i Blesku (1,12 miliardy).

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK