Nejdražší spot na Euru bude stát 450.000 Kč za půl minuty

27.05.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 27. května (ČTK) - Nejdražší půlminutový reklamní spot ve finále nadcházejícího fotbalového mistrovství Evropy v přenosech televize Prima bude stát 450.000 korun. V případě účasti českého národního týmu ve finále pak ještě o 150.000 korun více. Podle hrubých odhadů přitom firmy celkově do reklamy související s fotbalovým Eurem investují až půl miliardy korun, tedy více než u předchozího Eura. Více než polovina z této částky půjde právě na TV Prima. Ta za práva na letošní šampionát, který v minulosti tradičně vysílala Česká televize, údajně zaplatila asi sto milionů korun.

Prima neprodává reklamu v přenosech z Eura jako obvykle podle takzvaných ratingových bodů (GRP), tedy podle počtu lidí, kteří danou reklamu a pořad zhlédnou. "V odhadech lze vycházet jak ze sledovanosti minulého Eura, tak třeba vzdáleně lze leccos odvodit i ze sledovaností hokejových šampionátů. Nejdražší spoty ve finále budeme standardně prodávat za 450.000 korun, v případě postupu našeho týmu ceny stoupnou za hranici 600.000," uvedl na dotaz ČTK obchodní ředitel Primy Martin Konrád.

Finále turnaje před čtyřmi lety, v němž překvapivě zvítězilo Řecko nad domácím týmem Portugalska, zhlédlo v ČT přes milion diváků. Semifinále, v němž čeští reprezentanti prohráli právě s Řeckem, vidělo přes 2,7 milionu příznivců fotbalu.

Reklamní časy a sponzoring jsou podle údajů Primy z minulého týdne vyprodány ze 70 procent a zbývající se postupně zaplňuje s blížícím se výkopem prvního zápasu. Největší zájem je podle Konráda o první polovinu šampionátu a o zápasy českého týmu.

"Jsou to klienti tradičně spojovaní s UEFA, českým národním týmem a pochopitelně telefonní operátoři," uvedl Konrád na dotaz, které firmy a která průmyslová odvětví patří k největším zadavatelům reklamy na Euru.

Čas, který může Prima vyhradit ve svém programu pro reklamu, je dán zákonem a je tudíž zhruba stejný loni v červnu i letos. Srovnávat obrat reklamy za loňský a letošní červen lze podle Konráda nicméně těžko, protože systém prodeje spotů u Eura není napojen na GRP, ale na pevné ceny. "Už nyní můžeme říci, že finanční obraty v červnu nám dělají radost a jsou meziročně výrazně vyšší," poznamenal šéf obchodu Primy.

Podle výkonného ředitele mediální agentury Media One Štěpána Woldeho investují firmy do reklamy přímo související s Eurem, fotbalem či českým národním týmem nebo do reklamy v reklamních blocích blízko přenosů z Eura zhruba ve výši 400 milionů až půl miliardy korun. To je více než před čtyřmi lety u Eura, které vysílala Česká televize.

"Důvod je jednoduchý - Euro bude vysíláno na televizi Prima, která má k dispozici výrazně vyšší limit pro vysílání reklamy než ČT. S Eurem se tak cíleně či 'mimoděk' spojí citelně větší množství kampaní a inzerentů," míní Wolde.

Nárůst ve srovnání s předchozím Eurem ale bude podle něj podpořen i celkovým vývojem reklamního trhu - obecným zvyšováním množství reklamy a jejích cen, růstem počtu inzerujících společností a nárůstem reklamní nabídky, tedy formátů a podob reklamy v různých médiích.

"Inzertní výdaje spojené s letošním Eurem lze čekat na celkově vyšší úrovni nejen než u Eura 2004, ale i než u světového šampionátu v roce 2006," podotkl Wolde. Na samotné televizi Prima lze podle něj celkový objem reklamy spojené se šampionátem velmi hrubě odhadovat okolo čtvrt miliardy až 350 milionů korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK