Češi se začínají pojišťovat on-line, přes internet si nejčastěji uzavírají cestovní pojištění a povinné ručení

29.05.2008 | , ČSOB Pojišťovna
Tiskové zprávy


Čeští spotřebitelé začínají stále více využívat možnosti uzavírání pojištění přes internet. Před začátkem léta se navíc očekává další výrazný nárůst uzavřených smluv zejména u cestovního pojištění. Počet smluv ČSOB Pojišťovny uzavřených přes internet se meziročně téměř zdvojnásobil.

ČSOB Pojišťovna v letošním prvním čtvrtletí zaznamenala výrazné meziroční zvýšení prodeje pojištění po internetu. „U předepsaného pojistného došlo k meziročnímu nárůstu o 75,7 %, z hlediska počtu uzavřených smluv dokonce o 92,4 %,“ prozrazuje Petr Kleiner, ředitel odboru přímého prodeje a služeb ČSOB Pojišťovny. Na tomto zvýšení se podílelo především cestovní pojištění, u kterého došlo k bezmála stoprocentnímu nárůstu počtu uzavřených smluv. U povinného ručení pak počet nově uzavřených smluv vzrostl o 40 %.

Výhody uzavření pojištění s ČSOB Pojišťovnou on-line:

  •  10 % sleva při sjednání přes internet v případě cestovního pojištění
  •  4 % sleva při sjednání přes internet v případě povinného ručení
  •  Úspora času
  •  Rychlé, jednoduché sjednání pojištění
  •  Možnost ověření přijetí platby prostřednictvím on-line aplikace
  •  Vhodné i pro sjednání v den odjezdu do zahraničí

Nejvíce využívaným pojištěním sjednávaným přes internet je stále cestovní pojištění. „V prvním letošním čtvrtletí uzavřela ČSOB Pojišťovna po internetu třináctkrát víc smluv cestovního pojištění než smluv o povinném ručení,“ dodává Petr Kleiner. Pokud bychom porovnali počet on-line sjednaných smluv od roku 2003, kdy ČSOB Pojišťovna začala s jeho prodejem, vzrostl loni počet on-line sjednaných smluv o více než 4750 %.

„Cestovní pojištění lidé nejčastěji sjednávají  on-line ve čtvrtek a v pátek, tedy těsně před víkendovým odjezdem na dovolenou,“ komentuje výsledky průzkumu Michaela Beranová, specialistka internetového marketingu ČSOB Pojišťovny. Během roku pak mají klienti největší zájem o uzavření cestovního pojištění v letních měsících. U povinného ručení zájem klientů prudce narůstá na jaře, vrchol prodejů dosahuje povinné ručení v dubnu. K poklesu prodejů dochází na přelomu roku, což koresponduje s křivkou prodejů aut v ČR.

U cestovního pojištění nejvíce smluv uzavírají muži - 54 %, v menší míře pak ženy - 39 % a  nejméně firmy. Téměř 70 % smluv uzavřeli klienti ve věku 20 - 35 let. Nejčastěji jsou smlouvy uzavírány na 4 dny až týden, druhou nejčastější smlouvu představuje termín na týden až 2 týdny. 
Smlouvy na povinné ručení mnohem častěji uzavírají muži - 74 % z celkového počtu smluv, ženy jsou zastoupeny z 22 % a firmy ze 4 %. Téměř polovinu smluv uzavřou lidé ve věku 20 - 29 let, druhou nejčastější skupinou jsou lidé 30 - 39 let, která představuje více než 30 % uzavřených smluv. Z 90 % se pak uzavírají pojistky na automobily, které jsou již v provozu.

ČSOB Pojišťovna díky rostoucí poptávce zákazníků po možnosti sjednávat pojištění on-line, připravuje spuštění aplikace, která umožní sjednat pojištění rodinných domů a domácností v podobě produktu DOMOV EXPRES přes internet. Následovat bude také aplikace pro on-line sjednávání úrazového pojištění.


 

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy