Diskonty Lidl zvýšily roční ztrátu na

04.03.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 4. března (ČTK) - Diskontní řetězec Lidl v hospodářském roce 2007/2008, který skončil loni v únoru, zvýšil v Česku ztrátu ze 43,1 milionu korun v roce 2006/2007 na 52,5 milionu korun. ČTK dnes informaci získala z účetní závěrky společnosti Lidl ČR, která byla zveřejněna ve Sbírce listin. Lidl na český trh vstoupil v roce 2003 a nyní provozuje zhruba 200 diskontních prodejen.

Tržby společnosti Lidl ČR za prodej zboží v hospodářském roce 2007/2008 ale vzrostly, a to ze 14,18 miliardy korun v předchozím roce na 16,76 miliardy korun.

Diskontní řetězec Lidl patří spolu s hypermarkety Kaufland do německé maloobchodní skupiny Schwarz, která loni na žebříčku největších tuzemských obchodníků obhájila s odhadovanými tržbami 54,5 miliardy korun první místo.

Zatímco Lidl v posledních letech i kvůli rychlé expanzi na českém trhu vykazuje ztráty, hypermarkety Kaufland naopak patří mezi nejziskovější obchodní řetězce. V hospodářském roce 2007/2008 Kauflandu ČR vzrostl zisk na 1,077 miliardy korun z 978 milionů Kč v roce předchozím. Tržby Kauflandu meziročně vzrostly zhruba o 4,2 miliardy korun na 35,15 miliardy korun. Kaufland na konci roku 2007 na českém trhu provozoval 84 hypermarketů

Tržby deseti největších obchodních řetězců v Česku v roce 2008 podle předběžných odhadů společnosti Incoma Research a časopisu Moderní obchod vzrostly meziročně o 23,2 miliardy korun na rekordních 312,2 miliardy korun.

Nejvíce v roce 2008 utržily právě hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl (54,5 miliardy korun). Druhá pozice připadla obchodnímu řetězci Tesco (47 miliard korun) a na třetí skončila společnost Ahold (44 miliard korun), která provozuje hypermarkety Hypernova a supermarkety Albert.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK