Ze všech Hypernov mají být do června Albert hypermarkety

22.04.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 22. dubna (ČTK) - Společnost Ahold do konce června přejmenuje všech svých 57 hypermarketů Hypernova na nový formát Albert hypermarket, přičemž 13 největších Hypernov hodlá postupně zmenšit. Přestavba hypermarketů měla být původně dokončena v závěru loňského roku, nakonec ale nabrala několikaměsíční zpoždění. Ahold nyní v Česku provozuje tři stovky supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova a na loňském žebříčku největších tuzemských obchodníků mu patřila třetí příčka.

Generální ředitel společnosti Ahold Czech Republic Johan Boeijenga dnes ČTK sdělil, že Ahold tak sjednotí celou síť svých českých prodejen pod jednu silnou značku Albert. "Všechny formáty našich prodejen budou zákazníkům nabízet to, co si podle našich průzkumů a v současné ekonomické situaci skutečně přejí. Důraz je především kladen na výhodné nákupy, akční cenové kampaně, nízké ceny zboží, moderní prostředí a snadnou orientaci v prodejnách," uvedl Boeijenga.

Hypernovy budou přeměněny na Albert hypermarkety postupně v několika vlnách. Ahold počítá s tím, že týdně otevře zhruba pět Albert hypermarketů. "Jejich provoz zůstane po celou dobu přeměny nepřerušen a stejná bude i otevírací doba," řekl ČTK mluvčí Ahold Czech Republic Libor Kytýr, podle kterého byl několikaměsíční skluz projektu způsoben tím, že společnost Ahold chtěla mít více času na otestování nového obchodního formátu v pilotních prodejnách.

Po již otevřených pilotních prodejnách Albert hypermarket v Berouně a v Nových Butovicích v Praze dnes poprvé zasvítilo logo Albert hypermarket na prodejnách ve Frýdku Místku, Novém Jičíně, Třinci a Karviné. Výši investice, kterou si přeměna Hypernov na Albert Hypermarkety vyžádá, společnost Ahold nezveřejnila

Prodejny Albert hypermarket mají novou vizuální podobu i uspořádání zboží, ve kterém ve srovnání s Hypernovami mají mít větší zastoupení čerstvé potraviny, ovoce a zelenina. Počet nabízených položek zboží by v prodejnách Albert hypermarket měl zůstat stejný jako v Hypernovách.

"Uspořádání v prodejně a řada dalších věcí zůstane pro zákazníky podle toho, jak jsou zvyklí. Výrazně se však vylepší samotné prostředí a zvýší pohodlí nakupování. Nové prodejny Albert hypermarket budou zákazníkům stejně jako předchozí prodejny Hypernova i nadále nabízet ideální příležitost především k výhodným rodinným nákupům," uvedl Boeijenga.

Společnost Ahold chce zároveň výrazně zmenšit plochu 13 největších Hypernov a jedná s několika prodejci nepotravinářského zboží o pronájmu nadbytečného prostoru. Největší Hypernovy nyní mají rozlohu 10.000 metrů čtverečních. Plocha Albert hypermarketů by přitom neměla přesáhnout 5000 metrů čtverečních.

Zmenšeny zatím byly například Hypernovy v Liberci či Brně. "Proces pokračuje a jednáme o tom s majiteli obchodních center," uvedl Kytýr, podle kterého výsledek jednání záleží i na tom, zda se podaří pro uvolněnou plochu najít nové nájemce.

Loni Ahold podle odhadu společnosti Incoma Research a časopisu Moderní obchod vykázal v Česku tržby 44 miliard korun a mezi deseti největšími obchodníky byl třetí. Nejvíce v roce 2008 utržily hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl (54,5 miliardy korun). Druhá pozice připadla obchodnímu řetězci Tesco (47 miliard korun).

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK