v Třinci-Balinách byla otevřena nová mimoúrovňová křižovatka

30.04.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Třinec (Frýdecko-Místecko) 30. dubna (ČTK) - V Třinci na Frýdecko-Místecku byla dnes otevřena mimoúrovňová křižovatka u průmyslové zóny Baliny. Stavba dokončená po roce a půl odkloní nákladní dopravu z centra města. Zároveň částečně odlehčí přetížené silnici I/11 vedoucí na Slovensko. Za stavbu obří křižovatky zaplatil stát kolem 400 milionů korun. První automobily jí projedou od dnešních 14:00.

Podle třinecké starostky Věry Palkovské pomůže křižovatka centru města, z něhož částečně odvede kamionovou dopravu. Zároveň zajistí úplnou dostupnost průmyslové zóny Baliny. "Křižovatka pomůže také obcím na stávající I/11, která je po vstupu automobilky Hyundai ještě více přetížená," řekla ČTK Palkovská. Podle ní se uleví například obcím Oldřichovice či Něbory.

Kamiony směřující do průmyslové zóny a areálu Třineckých železáren už nebudou muset projíždět městem, ale využijí trasu mezi Frýdkem-Místkem a Třanovicemi i obchvat Českého Těšína. "Do průmyslové zóny Baliny se přestěhovala také celnice, která byla původně právě v těsné blízkosti silnice I/11," dodala starostka.

V novém dopravním uzlu se kříží silnice druhé třídy s železničním koridorem. Křižovatku tvoří čtyři větve a čtyři mostní konstrukce. Dva hlavní mosty přes silnici II/468 a přes železniční trať i vlečku jsou dlouhé přes 70 metrů. Křižovatka vznikla na násypech o celkové délce 195 metrů, její součástí jsou i protihlukové stěny dlouhé 1,3 kilometru.

Stavbu mimoúrovňové křižovatky zajišťovala Správa silnic Moravskoslezského kraje za státní peníze. Státní fond dopravní infrastruktury zaplatil zhruba 370 milionů korun za stavební práce, dalších 28 milionů korun si vyžádala příprava včetně výkupu pozemků. Podle Palkovské je to největší stavba za posledních deset let, která se v regionu postavila z veřejných peněz.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK