Smart O&C: Zájem podniků o virtuální kanceláře v době krize roste

01.05.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 1. května (ČTK) - V době hospodářské recese roste zájem o takzvané virtuální kanceláře, tedy sídlo firmy, kde se platí podle toho, jak často je využíváno. Nárůst poptávky přitom činil v prvním čtvrtletí několik desítek procent. Shodly se na tom společnosti, které virtuální kanceláře klientům poskytují. Krize podle nich totiž nutí firmy hledat rezervy a jednou z mnoha významných položek v rozpočtu je i provoz kanceláří.

"V prvním čtvrtletí jsme zaznamenali nárůst poptávky o 35 procent. Největší zájem je o Office Centra v Praze, Brně a Ostravě," potvrdil trend Josef Jaroš ze společnosti Smart Office & Companies.

Firma Office House ohlásila za první kvartál více než stoprocentní zvýšení poptávky. To se reálně projevilo i nárůstem počtu klientů, celorepublikově o 63 procent, řekl ČTK ředitel společnosti Daniel Lattner. Největší zájem hlásí brněnská pobočka, která měla v 1. čtvrtletí nárůst počtu klientů o 104 procent. Za ní jsou business centra v Praze (nárůst o 52 procent) a Ostravě (33 procent). Na konci března měla Office House dohromady 2866 klientů, z toho 1675 v Praze, 757 v Brně a 232 v Ostravě.

K pronájmu sídla patří také služby sekretářky (přeposílání pošty, faxů, vyřizování telefonních hovorů), či plně vybavená zasedací místnost. Ve virtuální kanceláři je tedy podle Jaroše k dispozici veškerý komfort běžné kanceláře, a to za zlomek ceny běžné "kamenné" kanceláře. Výhodou je prý rovněž prestižní umístění v centru významných měst a stálost adresy.

Největší zájem je o takzvané eOffice, jež umožňuje neustálý přístup k dokumentům 24 hodin denně a sedm dní v týdnu bez ohledu na to, kde se klienti fyzicky nacházejí. "Službu eOffice využívá zhruba každý druhý klient naší společnosti. Klienti mají na zabezpečené certifikované doméně přístup k poště, hlasovým zprávám, faxům a dalším dokumentům online, kdykoli a odkudkoli," upozornil Jaroš

Výhody pronájmu sídla využívají především majitelé firem bez vlastních nemovitostí, kteří nechtějí mít z důvodů prestiže sídlo společnosti doma, případně vlastní kancelář a sekretářku po většinu roku ani nepotřebují. Dále jsou to podnikatelé, kteří nepotřebují fyzicky pevnou adresu. Pokud jde o zaměření, nejčastěji jde o podnikatele působící v oblasti služeb a obchodu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK