Knebl: Spoření na penzi v jakémkoliv věku se stává prioritou

22.06.2009 | , Finance.cz
DŮCHODY A DÁVKY


Chceme se opravdu specializovat na to nejdůležitější, co každý člověk potřebuje, a to je financování penze, říká Tomáš Knebl, generální ředitel nové divize poradenské společnosti AWD ČR s názvem RENTIA.

Tomáš KneblRENTIA je nová divize poradenské společnosti AWD ČR, která se bude zabývat distribucí produktů, které se týkají zabezpečení na penzi a s tím související ochrany příjmů a majetku. Pana Tomáše Knebla, generálního ředitele divize RENTIA, která podle jeho slov vyplňuje díru na trhu, jsme se zeptali na budoucí plány a cíle.

Představte nám novou divizi. V čem je společnost jiná od ostatních společností na trhu?
Nová divize RENTIA bude skutečným specialistou na finanční zabezpečení v penzi a s tím související ochranu příjmů a ochranu majetku. Její hlavní rolí bude distribuce finančních produktů a služeb souvisejícími s těmito oblastmi, přičemž orientovat se bude na běžné zákazníky. Těm chce zpřístupnit kvalitní služby, které znají bonitní klienti z privátního poradenství AWD.

RENTIA tedy bude využívat špičkové zázemí AWD a bude tak moci již od počátku poskytnout svým klientům i konzultantům zázemí a podporu, které na českém trhu nejsou standardem. Obchodní model bude velice jednoduchý a srozumitelný. Specializace na jednu disciplínu, to bude přesně to, čím se RENTIA bude odlišovat od ostatních.

Proč nová divize vznikla?
Kromě bonitních klientů, na které se AWD primárně zaměřuje, existuje také dost velká poptávka po službách AWD od retailových zákazníků. Stejně tak zájem o práci v AWD byl obrovský. Každá skupina klientů má ovšem specifické požadavky i nároky a je nutné pro každou z nich přizpůsobit koncept poradenství, ale hlavně vzdělávání poradců a konzultantů. Obdobnou cestou se již vydaly banky.

Pokud se RENTIA zaměřuje jen na zajištění ve stáří, není pro klienta výhodnější, zajít si např. do své banky? Proč by měli klienti využít vašich služeb?
Nechceme být desetibojařem ve finančním poradenství, tak to můžeme vidět u většiny ostatních firem na trhu. Chceme se opravdu specializovat na to nejdůležitější, co každý člověk potřebuje, a to je financování penze. Spousta lidí nepotřebuje sofistikované finanční plány, za kterými se mnohdy skrývá pouhý prodej produktů, které vlastně vůbec nepotřebují. Demografický vývoj v Evropě jasně naznačuje, že současné státní penzijní systémy jsou odsouzeny ke krachu. Spoření na penzi v jakémkoliv věku  se stává prioritou. V tom vidíme naši velkou výhodu.

Není specializace spíše nevýhodou?
Rozhodně ne, považujeme ji za velkou výhodu. Tím, že se naši konzultanti budou specializovat na tento segment, budou moci svým klientům poskytnoutv této oblasti osobních financí mnohem kvalitnější servis než by běžně získali u většiny společností na trhu. Soukromé zabezpečení na penzi se bude totiž v čase přizpůsobovat tomu, jak se bude měnit legislativa, a na to budou naši konzultanti připraveni.

Kde všude se s vašimi službami můžou klienti setkat?
Do konce letošního roku bychom chtěli mít přibližně 300 konzultantů ve všech krajských městech. Měli bychom mít tedy pokrytou celou Českou republiku.
 
Jak vidíte budoucí vývoj zajištění penze? Je jasné, že státní zabezpečení v penzi je trvale neudržitelné. Ale stále ještě v ČR není otázka penzí vnímána jako zásadní problém. Penzijní reforma nepostupuje právě rychle…
Penze je jedním z nejzávažnějších problémů nejbližší budoucnosti. Průběžný důchodový systém díky rostoucímu počtu starších občanů přestává postupně fungovat a stát nebude schopen udržet výši důchodů na současné úrovni. Bez ohledu na to, jak se stát k penzijní reformě postaví, můžeme klientům nabídnout svůj návrh finančního řešení, který jim může zajistit dostatek prostředků pro  spokojený život v důchodovém věku.

To, že se problém týká každého z nás, dokáže jednoduchý příklad - pro zaměstnance s průměrným měsíčním příjmem 22 500 Kč hrubého, tj. cca 17 500 Kč čistého má stát připravenu penzi 9 800 Kč. Každý měsíc tedy bude v důchodu tomuto zaměstnanci chybět 7 700 Kč.

Jaké bude tedy produktové portfolio RENTIA?
Cílem divize RENTIA není prostý prodej finančních produktů. Konzultanti RENTIA budou jednotlivé finanční produkty prodávat v rámci tzv. poradenských konceptů. Automatickou součástí bude tedy jednoduchá analýza klientovy situace a samozřejmě také výběr nejvhodnějších finančních produktů a jejich přesné nastavení s ohledem na skutečné potřeby klienta.

Produkty, které RENTIA bude nabízet, jsou životní pojištění, investiční životní pojištění, samostatné úrazové pojištění, majetkové pojištění, pojištění odpovědnosti, penzijní připojištění a stavební spoření a povinné ručení.

Říkal jste, že do konce roku chcete mít až 300 konzultantů? Zahájili jste již nábor? Je těžké sehnat tolik lidí?
Naším cílem je mít v každém krajském městě jedno regionální ředitelství, kde bude kompletní zázemí pro naše pracovníky. Pod těmito regionálními řediteli bude ještě druhý manažerský kariérní stupeň, a to jsou oblastní manažeři.

Projekt jsme spustili 1. června a nyní ve fázi budování obchodní sítě. Dá se říci, že se nyní budou v RENTII rozdávat karty. Ve všech regionech ČR vybíráme vhodné kandidáty na pozice regionální ředitel a oblastní manažer. Preferujeme lidi, kteří již mají zkušenosti v oboru a byli úspěšní při budování a vedení týmů. A ačkoliv jsme provoz zahájili teprve tento měsíc, už máme několik špičkových kandidátů na manažerské pozice.

To, co kandidáty láká, je fakt, že špičkovým lidem se zkušenostmi z finanční branže nabízíme přímo manažerské pozice a jasně předem definované podmínky, které se v čase nebudou měnit.

Zdá se, že specializace skutečně přináší určité výhody. Funguje podobný koncept někde v zahraničí?
Ano, naše mateřská společnost AWD Holding má např. v Německu několik kanálů zaměřených na rozdílné segmenty klientů a systém funguje výborně. Věříme proto, že RENTIA se v České republice stane synonymem pro specialistu na soukromé zabezpečení v penzi.

Děkuji za rozhovor,
Michal Ruml, Finance.cz

Autor článku

Michal Ruml  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: DŮCHODY A DÁVKY