Obchodníci letos lákají rodiče na slevy školních pomůcek

23.08.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 23. srpna (ČTK) - Obchodníci letos kvůli hospodářské krizi lákají rodiče školáků na nákupy školních pomůcek i pomocí slev, které u tohoto zboží mohou činit až 50 procent. Obchodní řetězce na přelomu srpna a září díky útratám rodičů za školní pomůcky každoročně hlásí výrazný nárůst tržeb.

"Víme, že v současné ekonomické krizi jsou zákazníci velmi citliví na cenu nabízeného zboží. Proto k nim přicházíme se speciálním katalogem, ve kterém si mohou vybrat školní potřeby a vybavení s výraznými slevami. Například vybrané obaly na školní sešity jsme zlevnili až o 50 procent," sdělil ČTK mluvčí obchodního řetězce Albert Libor Kytýr.

Jeho slova potvrzuje Ivo Horák ze společnosti Retail Info, která se stará o internetové stránky AkcniCeny.cz, pomocí kterých si lidé mohou porovnat nabídku obchodníků. "Z hlediska aktivity obchodníků jde o jedno z nejdůležitějších období v roce, kdy se obchodní řetězce prostřednictvím klasických letáků nebo tematických katalogů snaží oslovit své zákazníky. Některé z nich již na začátku srpna rozjely akce na zlevněné školní pomůcky, ostatní se přidají v nejbližších dnech a týdnech," uvedl.

Obchodníci letos souboj o zákazníky z řad rodičů dětí školou povinných přitvrdili. Například společnost Tesco Stores ČR v novinových inzerátech srovnává ceny školních pomůcek ve svých obchodech s nabídkou hypermarketů Kaufland, které tuto marketingovou aktivitu Tesku oplatily stejnou mincí. Oba obchodní řetězce přitom tvrdí, že jsou levnější.

Útraty za školní pomůcky jsou pro obchodní řetězce na sklonku léta lákavým soustem. Vybavení žáka základní školy podle odhadu obchodníků stojí na počátku roku rodiče kolem 1000 korun. Studenti středních škol chodí do obchodů s dlouhými seznamy titulů, za nákup na počátku školního roku utratí v průměru zhruba 2000 korun. Vysokoškoláci do studijních materiálů investují podle obchodníků i 5000 korun.

"Největší zájem o školní potřeby očekáváme v druhé polovině srpna. Tržby za školní potřeby se v tomto období zvyšují v řádu desítek procent," podotkl Kytýr. Zájem v těchto dnech je prý hlavně o školní aktovky a batohy. Stejně dobře jdou na odbyt také pouzdra, která už obsahují veškeré vybavení. "Letošním největším hitem pro prvňáčky jsou školní potřeby s kreslenými motivy Disney," uvedl Kytýr. Díky studentům v závěru prázdnin roste také prodej notebooků, tiskáren, počítačových myší, kalkulaček či stolních lamp.

Mnozí rodiče při nákupu školních potřeb ale nehledí pouze na cenu či vzhled. "Obecně lze říci, že zákazníci stále více dbají na zdravotní nezávadnost pomůcek i na jejich ekologičnost. Trendem se proto stávají zejména sešity z recyklovaného papíru a letos také novinka, kterou je propiska B2P vyrobená z recyklovaných PET lahví," uvedla mluvčí Tesco Stores ČR Jana Háková, podle které rodiče stále častěji kupují také ergonomicky tvarované batohy s vyztuženými zády a z odlehčených materiálů či psací potřeby, které dětem dobře padnou do ruky a usnadňují psaní.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK