Tržby deníků za reklamu v srpnu vzrostly na 245 milionů Kč

13.09.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 11. září (ČTK) - Objem hrubých inzertních příjmů celostátních deníků v srpnu vzrostl na 244,6 milionu korun. To je meziroční růst zhruba o 24,5 milionu Kč. Na dotaz ČTK to uvedla Unie vydavatelů.

"Tento nárůst zatím však nic neznamená, jelikož srpen bývá zpravidla z hlediska inzerce slabší a z jednoho měsíce navíc nelze nic vyvozovat. Ukáže se až ve třetím čtvrtletí," řekl ČTK koordinátor mediálních služeb Unie vydavatelů Jan Pochman.

Nejvíce si meziročně polepšila Mladá fronta Dnes, jejíž letošní srpnový příjem z inzerce činil 97,55 milionu korun, tedy zhruba o 24 milionů meziročně více. Aha! měl příjem z inzerce 17,37 miliony korun proti 5,96 milionu loni. Blesku objem inzerce vzrostl z 53,44 milionu korun na 61,74 milionu.

Hospodářské noviny (HN) a Lidové noviny (LN) na tom byly podobně jako loni. HN si letos polepšily o bezmála 300 tisíc a jejich příjem z inzerce činil 13,64 milionu korun. LN si pohoršily o více než milion korun a jejich příjem byl zhruba 12 milionů korun.

Největší meziroční propad zaznamenaly Právo a Sport. Právo meziročně přišlo o 6,5 milionu Kč a získalo 20,35 milionu. Sport si pohoršil o bezmála osm milionů a za inzerci inkasoval 21,96 milionu korun.

O necelých 14 milionů korun si letos v srpnu meziročně pohoršil také regionálně zaměřený Deník. Jeho příjem z reklamy dosáhl 119,81 milionu korun.

Inzertní příjmy klesly letos v srpnu meziročně také bezplatně vydávanému deníku Metro, a to o zhruba 15 milionů korun. Metro tak za reklamu utržilo 39,43 milionu korun.

Souhrnnou statistiku s objemem inzertních příjmů jednotlivých deníků a také vydavatelů za letošní rok k poslednímu srpnu vydá Unie vydavatelů v pondělí. Ke konci července získaly deníky 9,9 miliardy korun, tedy o 1,2 miliardy méně než před rokem. Podle Pochmana nejsou tyto výsledky z hlediska ekonomické krize tak špatné, jak se původně předpokládalo.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK