Unilever zavře závod v Nelahozevsi zaměstnávající 634 lidí

16.09.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 16. září (ČTK) - Britsko-nizozemský výrobce potravin a spotřebního zboží Unilever zavře svůj závod v Nelahozevsi, zaměstnávající 634 lidí. Informovala o tom dnes společnost. Výroba bude utlumena v několika fázích, úplně ukončena bude ve druhém čtvrtletí roku 2010. Firma, která v Nelahozevsi vyráběla například rostlinné tuky Rama, Flora či Perla a téměř celé portfolio značky Hellmann's, bude i po ukončení výroby v Česku pokračovat ve svých obchodních aktivitách.

Za hlavní důvody ukončení výroby v Česku firma označila "snížení nákladů a urychlení operací a inovací". Unilever přistoupil k úplnému uzavření závodu poté, co byly zváženy všechny ostatní možnosti, dodala společnost.

"Tento záměr (ukončení) se v žádném případě nedotýká marketingových a obchodních aktivit společnosti Unilever. Unilever je i nadále odhodlán v České republice podnikat a dodávat své produkty spotřebitelům i zákazníkům," uvedla firma.

Mělnický úřad práce zatím nemá jasno o tom, jak přesně bude situaci řešit. "O svém záměru nás Unilever informoval dnes, ale čekáme ještě na konkrétní údaje. Chybí nám jakékoliv informace o zaměstnancích, například věková struktura, bydliště a tak podobně," řekl ČTK ředitel úřadu práce Zdeněk Studený. Podle něj však v žádném případě nebude jednoduché najít pro takové množství lidí nové zaměstnání. "Situace na trhu práce dnes není jednoduchá. My samozřejmě budeme nabízet pomoc, možnost rekvalifikací nebo třeba oslovování nových zaměstnavatelů. Na jakékoliv konkrétní plány je ale dnes ještě brzo," dodal.

V roce 2004 zrušil Unilever závod v Zábřehu na Moravě na Šumpersku. O místo tehdy přišlo zhruba 300 zaměstnanců. Výroba tatarky a majonéz či instantních potravin se přesunula právě do Nelahozevsi. Mezi značky Unileveru patří kromě Ramy či Hellmann's i zubní pasty Signal, zmrzlina Algida, čaje Lipton, kosmetika Dove a další.

Unilever je jedním z největších světových dodavatelů rychloobrátkového zboží a působí ve více než sto zemích. Stejně jako další firmy z oboru se však potýká s krizí. V letošním druhém čtvrtletí se čistý zisk společnosti snížil o 17 procent na 758 milionů eur (zhruba 19,2 miliardy Kč). Pokles ziskovosti vedení firmy vysvětlilo poklesem marží právě kvůli krizi.

Tržby společnosti stouply od dubna do konce června o procento na 10,5 miliardy dolarů (asi 182,2 miliardy Kč) a objem prodeje se zvýšil o dvě procenta. Unilever zaznamenal mírný úspěch na americkém kontinentu, dařilo se mu ale hlavně v Asii a Africe. Naopak v západní Evropě jeho tržby klesly o více než pět procent.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK