Prodej vlakových jízdenek by nebyl pro Lidl úplnou novinkou. Společnost totiž již v roce 2005 prodávala v Německu levné lístky na vlak, o které byl mezi zákazníky obrovský zájem a před jejími diskontními prodejnami se tvořily dlouhé fronty lidí. Německé dráhy tehdy v obchodech Lidl prodaly zhruba milion bianco lístků pro cestu tam a zpět po celém Německu.
Pozvánka na tiskovou konferenci ČD a společnosti Lidl obsahuje logo "ČD Net exkluzivně pro Lidl". "Všechno sdělíme až na tiskové konferenci ve čtvrtek," uvedl Joklík. ČD Net stojí u pokladen Českých drah pro jednu osobu 450 korun, pro dva až pět cestujících je za dvojnásobek. V úvahu pro Lidl připadá například jízdenka ČD Net OPEN, kde si cestující sám vyplní datum jízdy. Typ OPEN dráhy zatím neprodávají, ačkoliv v jízdním řádu se o něm píše, že je k dostání u smluvních prodejců. "Zatím nemáme žádného smluvního partnera, který by je prodával," uvedl Joklík.
Společnost Lidl v Česku provozuje přes dvě stovky diskontních prodejen, které má po celé republice. S loňskými tržbami podle odhadu společnosti Incoma GfK 17,5 miliardy korun Lidl obsadil mezi tuzemskými diskontními řetězci druhé místo za společností Penny Market, jejíž tržby činily 20 miliard korun.