ČTÚ zahájil s Telefónikou řízení kvůli přenášení čísel

02.10.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 2. října (ČTK) - Český telekomunikační úřad zahájil správní řízení s Telefónikou O2 kvůli opožděnému přenášení telefonních čísel. Úřad to dnes uvedl na svých stránkách. Podle společnosti O2 problém souvisel s náběhem nového zákaznického systému.

Společnost Telefónica podle mluvčího Martina Žabky spustila novou verzi unifikovaného zákaznického systému pro mobilní i pevné služby. "Jeho implementace je velmi složitá a přinesla s sebou bohužel i některé nepředvídatelné reakce za což se všem dotčeným zákazníkům omlouváme," uvedl. Ke komplikacím docházelo zejména v květnu a červnu při přenosu čísel jak ze sítě společnosti, tak i při přenosu čísel od ostatních operátorů.

V současnosti je 95 procent požadavků na převod čísel převedeno v termínu požadovaném zákazníkem. "Ostatní požadavky a stížnosti se snažíme vyřizovat v co nejkratším možném termínu," dodal Žabka.

Možnost přenést si telefonní číslo při přechodu od jednoho mobilního operátora k jinému funguje od začátku roku 2006. Podíl zákazníků měnících operátora se pohybuje kolem jednoho až dvou procent ročně.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK