Dopravci nechtějí jezdit centry měst, zorganizovali petici občanů

30.10.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 30. října (ČTK) - Kamionovým dopravcům se nelíbí komplikované průjezdy centry některých měst. Jejich profesní sdružení Česmad Bohemia proto tento týden zorganizovalo setkání s obyvateli nejpostiženějších míst; výsledkem je petice politikům za rychlou dostavbu obchvatů. Jak uvedl Česmad v tiskové zprávě, dokument podepsalo téměř 800 lidí.

Sdružení spolu s Ředitelstvím silnic a dálnic vytypovalo jako tři nejpostiženější města v republice Vysoké Mýto, Planou nad Lužnicí a Lovosice. Jde o města, která léta čekají na dokončení "svých" dálnic a rychlostních silnic, které by odvedly automobily z centra. Dokončení obchvatů se však stále odkládá.

Podle generálního tajemníka Česmadu Martina Špryňara mají obyvatelé a dopravci společný zájem. "Obyvatelům postižených aglomerací jde o bezpečnost a kvalitu života vůbec, kterou tranzitní doprava chtě nechtě zhoršuje. Nákladní doprava se zase snaží vyhnout bezpečnostním rizikům, navíc potřebuje šetřit čas i naftu, což je ve městě zásadní problém," uvedl.

"Spojili jsme tedy své síly a posíláme politikům jasný vzkaz, že kamiony v ulicích měst jsou hloupost, kterou musí napravit co možná nejdříve," dodal Špryňar. Petice míří na ministerstvo dopravy, do Poslanecké sněmovny a na sekretariáty politických stran. Své podpisy pod ní připojilo 148 občanů Vysokého Mýta, 317 občanů Plané nad Lužnicí a 315 občanů Lovosic.

"V Česmadu vědí velmi dobře, že dobudování kvalitní a bezpečné sítě silničních komunikací je prvořadou prioritou ministerstva dopravy. Stejně tak dobře vědí, že v současné chvíli dělá ministr (Gustáv) Slamečka maximum toho, co je při stávajícím rozpočtu možné," reagoval za ministerstvo dopravy mluvčí Jakub Ptačinský.

Slamečka nedávno kvůli nedostatku peněz ve fondu dopravy představil krizový plán pro budování dálnic. Podle něj se řada staveb zpomalí či zastaví. Jednou z obětí může být právě R35 u Vysokého Mýta nebo jihočeská D3. Dobudování dálnice D8 u Lovosic zatím brání ekologické spory.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK