LMC: Odezva uchazečů o práci se zdvojnásobila, nabídek ubylo

08.11.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 8. listopadu (ČTK) - Odezva uchazečů o práci na nabídky narostla letos proti loňsku o 100 procent. Současně od ledna do října klesla nabídka pracovních pozic o 40 procent. Personalisté jsou tak přetížení a nestíhají odpovídat. Vyplývá to z informací, které ČTK poskytla společnost LMC, která provozuje pracovní portály Jobs.cz a Prace.cz. Ostatní portály zaznamenaly podobný trend.

V říjnu odpovědělo na pracovní inzeráty podle analytika LMC Ondřeje Myslivečka 392.000 uchazečů, což představovalo nárůst proti loňskému říjnu o 75 procent. Počet nabídek klesl meziročně o 45 procent. Znamená to, že v říjnu personalisté museli říct uchazečům 380.000krát ne, loni v tuto dobu odmítli 200 tisíc uchazečů. "Firmy jsou doslova zahlceny životopisy lidí. Ale jen malé procento stíhají personalisté číst, natož posílat reakce odmítnutým uchazečům," dodal.

Počet uchazečů na běžné administrativní nebo dělnické pozice se zdvojnásobil, uvedla ředitelka společnosti Manpower Jaroslava Rezlerová. Během letních měsíců byl prý zájem o brigády mnohonásobně vyšší než v minulých letech. Nadále ale trvá nedostatek lidí s technickým vzděláním jak vysokoškolským, tak středoškolským nebo učňovským, především řemeslníků a potom svářečů, nástrojářů, zámečníků, obráběčů. Je také velký nedostatek obchodníků všech oborů, podotkla.

Manažer LMC Zdeněk Němec upozornil na to, že tím, jak personalisté nestíhají odpovídat, kazí image firmy. "Kandidáti velmi těžce nesou, když citlivá data, jako je životopis, pošlou do "černé díry" a čekají, čekají...a nic," poznamenal. Loni přitom firmy investovaly do budování značky personálního marketingu značné peníze, když budovaly kariérní stránky, účastnily se pracovních veletrhů, bylo několik náborových reklamních kampaní, a letos to podle něj mohou být vyhozené peníze, pokud firma nekomunikuje. Uchazeči jsou i klienti, spotřebitelé a mají paměť, vysvětlil.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK