Electro World zahájil modernizaci svých tuzemských prodejen

10.11.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 10. listopadu (ČTK) - Společnost Electro World, která v Česku provozuje 16 prodejen se spotřební elektronikou, zahájila modernizaci svých největších obchodů. Generální ředitel společnosti Milan Růžička dnes ČTK řekl, že firma má v plánu příští rok zrekonstruovat a moderními technologiemi vybavit tři prodejny v Praze a poté by měly přijít na řadu obchody v Hradci Králové a Ostravě. Ve středu firma otevře zrekonstruovanou prodejnu v Čestlicích u Prahy.

"Chceme si nyní nechat pár týdnů či měsíců na to, abychom zjistili, jak bude nová prodejna (v Čestlicích) zákazníky přijata," dodal. Počet tuzemských obchodů Electro World by se v následujících letech měl zvýšit na 25 až 30, další obchody by mohly být pod značkou Electro Worldu provozovány na principu franšízy.

Tempo expanze ale letos podle Růžičky zpomalila finanční krize, kvůli které byla stavba mnoha nových nákupních komplexů zpomalena nebo pozastavena. "Určitě to (expanze v ČR) nebude tempem pěti nebo šesti prodejen za rok, jako tomu bylo dříve," podotkl Růžička.

Electro World zároveň upravuje plochu svých prodejen. Například zvětšila obchod v brněnském nákupním centru Olympia z původního tisíce metrů čtverečních na dva tisíce metrů čtverečních. Vedení Electro Worldu nyní uvažuje o tom, že naopak zmenší prodejny v Praze-Černém Mostě a Ostravě a uvolněný prostor nabídne jiným obchodníkům. "Máme zkušenost, že nejlépe umíme provozovat prodejny s plochou dva až tři tisíce metrů čtverečních," podotkl Růžička.

Na český trh Electro World vstoupil v říjnu 2002 a nyní v Česku provozuje 16 prodejen, které doplňuje internetový obchod. Na Slovensku má tři obchody. Firma součástí skupiny DSGi, která provozuje ve 28 zemích zhruba 1300 klasických či internetových obchodů a zaměstnává téměř 40.000 osob. V obchodech patřících do skupiny DSG každoročně nakupuje přes 100 milionů zákazníků.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK