Průzkum: ČR je 12. nejatraktivnější zemí pro obchodníky

03.12.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 3. prosince (ČTK) - Česká republika je 12. nejatraktivnější zemí pro expandující obchodníky. Vyplývá to z letošního průzkumu CB Richard Ellis, podle kterého vstup na tuzemský trh plánuje 22 procent dotázaných firem. První místo obsadilo Německo, kam se chystá expandovat 47 procent oslovených obchodníků. Průzkumu se zúčastnilo celkem 220 podniků.

"Některé značky byly doposud zastoupeny v ČR pouze prostřednictvím distributorů a nyní plánují přímý vstup na český trh," sdělil dnes ČTK Tomáš Beránek z pražské pobočky CB Richard Ellis.

V průzkumu podle něj bylo zjištěno celkem 56 zemí, do kterých obchodníci plánují expandovat, přičemž země západní Evropy dominují první desítce. Výjimkou na prvních deseti místech jsou pouze Polsko, Rumunsko a Rusko. "Navzdory ekonomické situaci je mnoho firem optimistických ve výhledu do nejbližších let a strategicky expandují na nové trhy," uvedla CB Richard Ellis.

Zatímco někteří obchodníci dávají přednost vyspělým trhům západní Evropy a prvotřídním lokalitám, tak jiní mají opačnou taktiku a chtějí expandovat do méně vyspělých zemí, kde hodlají těžit z výhody méně konkurenčního prostředí.

Do Česka letos zamířil například německý obchodní řetězec van Graaf či švédský obchod s módou KappAhl. První tuzemský obchodní dům se značkovým nábytkem XXXLutz otevře příští rok na jaře v Praze-Stodůlkách stejnojmenný rakouský koncern. Do Česka se nyní chystá také francouzský Decathlon, který provozuje největší síť obchodů se sportovním zbožím v Evropě.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK