Jančura v médiích zahájil kampaň proti hejtmanům z ČSSD

04.12.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Brno 4. prosince (ČTK) - Majitel dopravní společnosti Student Agency Radim Jančura zahájil politickou kampaň proti hejtmanům z ČSSD. Kampaň se objevila na internetu i v tisku, v rozhlase běží minutový spot namluvený Jančurou. Nelíbí se mu, že kraje podepsaly s Českými drahami dlouhodobé smlouvy bez výběrového řízení. Kdyby vypsaly na dopravu soutěž, ušetřily by 22 miliard korun, tvrdí ve spotu Jančura.

Ohlasy na kampaň jsou podle Jančury obrovské. "Na sociální síti Facebook vniklo hned několik skupin, jejichž názvy hovoří za vše. Několik tisíc příznivců mají skupiny 'Nechci jezdit v popelnici' a 'Ostře sledované žluté vlaky'," řekl Jančura.

Do antikampaně plánoval Jančura investovat nejprve dva miliony korun, později ale rozpočet akce zdvojnásobil. V rozhlasových spotech kromě prezentace vlastních názorů na situaci ohledně regionálních železnic nabádá posluchače, ať své názory pošlou samotným hejtmanům, jejichž adresy zveřejnil na webu Student Agency.

Po skončení kampaně ji chce Jančura vyhodnotit a pokud vzbudí zájem veřejnosti, uvažuje o další, mnohem rozsáhlejší akci. Na jaře před volbami do Poslanecké sněmovny chce ještě více spolupracovat s velkými reklamními agenturami.

Kampaň zahájil Jančura poté, co se kraje dohodly na provozování regionálních železničních spojů s Českými drahami a na zakázku kolem 150 miliard korun nevypsaly tendry. Podle Jančury je podobné jednání protizákonné a v rozporu s názorem evropského soudního dvora.

Výběrové řízení pro provozovatele regionálních vlaků chtěla původně vypsat většina krajů. Například Plzeňský kraj tendr skutečně otevřel, později jej ale zrušil a podepsal smlouvu s Českými drahami. Jančura kvůli tomu zvažuje podání žalob na české soudy a podnětů k antimonopolnímu úřadu, stížností se hodlá obrátit také na Evropskou komisi. V pondělí podepsal smlouvu s Českými drahami také Ústecký kraj. I on původně zvažoval vypsat výběrové řízení, do něhož se by se mohla přihlásit i konkurence.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK