Počet lidí v obchodech stoupl tento víkend až o třetinu

06.12.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 6. prosince (ČTK) - Druhý adventní víkend přilákal do obchodů až o třetinu více lidí, než je běžné během roku. V pátek a v sobotu nakupovali zejména na Mikuláše, celý víkend pak suroviny na pečení cukroví a vánoční dárky. Uvedli to zástupci obchodních řetězců oslovení ČTK.

"Proti minulému víkendu jsme zaznamenali nárůst počtu zákazníků o 17 procent, tržby vzrostly až o 30 procent," uvedl ředitel komunikace společnosti Ahold Libor Kytýr. Prodejny v rámci maloobchodního řetězce Albert podle něj nepocítily meziroční úbytek zákazníků ani snížení objemu nákupů. Spíše se měnila jejich struktura a lidé například více kupovali privátní značky.

Uplynulá sobota a neděle byly podle mluvčího řetězce obchodů s elektronikou Proton-Euronics Bohuslava Komína co do tržeb i počtu zákazníků srovnatelné s minulým rokem. "Proti předchozímu víkendu jsme zaznamenali nárůst zhruba o deset procent. Po dlouhé době to byl jeden z těch lepších víkendů," dodal. Hitem mezi vánočními dárky podle něj zůstávají od loňska LCD televize, které jsou ale letos až o třetinu levnější. Mezi drobnějšími spotřebiči výrazně vzrostl zájem o domácí pressovače, ale i holící strojky a epilátory.

V hypermarketech Tesco stoupl podle mluvčí Evy Karasové prodej jednotlivých druhů zboží až o 50 procent. "Zákazníci nejvíce nakupovali dárky a potraviny. Největší zájem je o hračky, oděvy, elektroniku, drobné elektro a kosmetiku. Z potravin zákazníci nejvíce nakupovali cukrovinky, mandarinky, banány a ořechy na Mikuláše a vše, co je třeba na pečení," uvedla.

Specialitou letošních Vánoc je nástup slev v mnoha obchodech ještě před svátky. "Oproti loňsku jsme rozšířili sortiment o zboží s nižší cenou. Připravili jsme i větší akční nabídky. Do akčních nabídek zařazujeme více zboží a slevy jsme prohloubili až o 50 procent," potvrdila Karasová.

Obchodníci po zkušenosti z minulých let očekávají, že s blížícími se svátky nápor nakupujících dále poroste. Vyvrcholit by měl o Zlaté neděli. Další nával pak očekávají po Vánocích, kdy lidé začnou tradičně vyhledávat zlevněné zboží.

Podle průzkumu GE Money Bank každý Čech za vánoční dárky letos utratí v průměru 6276 korun. Vyplývá to z průzkumu společnosti GE Money Bank. Za jídlo, pití, stromeček a další položky utratí Češi v průměru 3463 korun a více než dvě třetiny z nich hodlají letos utratit stejnou částku jako v loňském roce.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK