Toyota loni zvýšila prodej v Číně o pětinu, nadále zaostává za GM

06.01.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Šanghaj 6. ledna (ČTK) - Největší japonská i světová automobilka Toyota Motor v loňském roce zvýšila prodej v Číně o 21 procent na 709.000 vozů. Oznámila to dnes firma. Toyota však na čínském trhu nadále zaostává za americkým rivalem General Motors, který již dřív ohlásil nárůst prodeje o 67 procent na 1,83 milionu vozů.

Toyotu by měla v Číně v prodeji za loňský rok překonat také největší evropská automobilka Volkswagen, která zatím údaje nezveřejnila. Šéf čínských aktivit VW Winfried Vahland nicméně v listopadu předpověděl nárůst prodeje o více než 35 procent na zhruba 1,4 milionu vozů, napsala agentura Reuters.

Za pomalejším růstem Toyoty v Číně podle analytiků stojí nedostatečná nabídka malých automobilů, jejichž prodej silně roste díky daňovým pobídkám čínské vlády. "GM a Volkswagen výrazně těží z pobídek favorizujících malé automobily, zatímco portfolio Toyoty v Číně není tak široké," uvedl analytik Čang Sin z makléřské společnosti Guotai Junan Securities.

Čína loni díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně kompenzovat pokles prodeje na rozvinutých trzích.

Toyota předloni připravila GM o pozici největší světové automobilky podle objemu prodeje. GM vládla světovému automobilovému trhu více než tři čtvrtě století.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK