TNS a e-Rewards se mimo USA zeptaly 4500 nakupujících z Británie, Francie, Itálie, Kanady, Mexika, Německa a Španělska. Respondenti byli také z Brazílie, Indie a Číny.
Vedle mladších dospělých se nenechali zahanbit ani spotřebitelé nad 50 let; z nich využila telefon jako pomůcku při nákupech zhruba třetina. Napříč zeměmi a věkem tak učinilo přes 50 procent lidí.
Předpokládá se, že tento trend bude v dalších letech sílit a že se prodejci budou muset přizpůsobit, podotýká Motorola. Podle jejích podkladů také minulou vánoční sezonu výrazně vzrostlo využití takzvaných chytrých mobilů s operačními systémy.
Inovovat si technologie budou muset zejména prodejci, kteří se nabídkou orientují na mladou klientelu. Zhruba polovina dotázaných spotřebitelů byla nespokojená s dostupností kuponů a slev.
Lidé z Motoroly proto předpokládají, že se obchodníci budou muset více starat, aby si lidé mohli kupony k výhodám do mobilů stahovat snadněji. Průzkum ukázal, že zhruba 39 procent kupujících bylo odhodláno odejít z obchodu, když se jim žádné kupony nebo slevy nenabídly, napsala agentura Reuters.