Téměř dvě třetiny mladých využily k vánočním nákupům mobil

11.01.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


New York 11. ledna (ČTK) - Téměř dvě třetiny lidí ve věku 18 až 34 let využily před Vánocemi mobilní telefon při nakupování dárků. Telefon jim posloužil k porovnávání obchodů, focení zboží pro srovnání či k přístupu k výhodným internetovým kuponům. Průzkum je z 11 zemí, ale 45 procent respondentů bylo ze Spojených států. Provedly ho agentury e-Rewards a TNS a sponzorovala ho Motorola.

TNS a e-Rewards se mimo USA zeptaly 4500 nakupujících z Británie, Francie, Itálie, Kanady, Mexika, Německa a Španělska. Respondenti byli také z Brazílie, Indie a Číny.

Vedle mladších dospělých se nenechali zahanbit ani spotřebitelé nad 50 let; z nich využila telefon jako pomůcku při nákupech zhruba třetina. Napříč zeměmi a věkem tak učinilo přes 50 procent lidí.

Předpokládá se, že tento trend bude v dalších letech sílit a že se prodejci budou muset přizpůsobit, podotýká Motorola. Podle jejích podkladů také minulou vánoční sezonu výrazně vzrostlo využití takzvaných chytrých mobilů s operačními systémy.

Inovovat si technologie budou muset zejména prodejci, kteří se nabídkou orientují na mladou klientelu. Zhruba polovina dotázaných spotřebitelů byla nespokojená s dostupností kuponů a slev.

Lidé z Motoroly proto předpokládají, že se obchodníci budou muset více starat, aby si lidé mohli kupony k výhodám do mobilů stahovat snadněji. Průzkum ukázal, že zhruba 39 procent kupujících bylo odhodláno odejít z obchodu, když se jim žádné kupony nebo slevy nenabídly, napsala agentura Reuters.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK