První prototyp by měl být v Lounech vyroben už letos, výroba komerčních sérií začne v příštím roce. Lokomotivy vyráběné firmou Voith v německém Kielu směřují do zemí západní Evropy, ty z Loun mají jít do zemí východního bloku kromě zemí bývalého Sovětského svazu. Už nyní firma eviduje první zájemce. "Je vidět, že o lokomotivu bude zájem," řekl Rybáček.
Dieselhydraulická lokomotiva Maxima vznikající v Lounech má mít od německého výrobce pouze motor, převodovku a rozvodnou skříň, ostatní díly jako podvozek a rám vyrobí lounský Lostr. Další součásti lokomotivy bude firma poptávat ve výběrovém řízení u různých dodavatelů.
První části prototypu budou hotové v květnu, celá lokomotiva by mohla být sestavena na konci roku. Kvůli výrobě prototypu se staví dvě nové haly, pro sériovou produkci vznikne úplně nová výrobní linka. Při větším zájmu o lokomotivy chce firma výrobu dále rozšiřovat, přijala by i další zaměstnance. "V jednání do budoucna je i výroba dalšího typu lokomotivy," uvedl ředitel. To ale nebude dříve, než se stabilizuje výroba prvního typu lokomotivy.
ape jpt