"Ze strany provozovatelů internetových obchodů nejsou dodržovány povinnosti spojené s informováním zákazníka zejména o právu na odstoupení od kupní smlouvy a o právech souvisejících s odpovědností za vady," uvedl Vozáb.
ČOI při lednových kontrolách internetových obchodů také zjistila, že návody k zaslaným výrobkům často nebyly napsány v českém jazyce. "Při řešení spotřebitelských podnětů bylo zjištěno nedodržení lhůt pro vyřízení reklamace. Stále častými jsou též případy chybějících informací o provozovateli internetového obchodu," podotkl Vozáb.
Obliba internetových obchodů v posledních letech v Česku rychle roste. Celkem by Češi v loňském roce podle dřívějších odhadů mohli utratit v internetových obchodech rekordních 26 až 27 miliard korun. Za rok 2008 odborníci očekávali nárůst na zhruba 22 miliard.
Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.