V Brně představili nový velorex, cena začne na půl milionu korun

10.03.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Brno 10. března (ČTK) - Legendární tříkolka Velorex zvaná "hadrák" se po 60 letech dočkala svého nástupce. Moderní verze pro 21. století ale není vozítkem pro invalidy nebo méně majetné vrstvy, ale technologií nabitým strojem pro vyšší střední třídu, u kterého se například budou dveře otvírat nahoru po vzoru lamborghini. Svědčí o tom i cena, která začíná na 19.900 eurech, tedy zhruba půl milionu korun. Dnes si jej mohli poprvé prohlédnout odborníci na veletrhu Motosalon Brno.

Moderní verzi vyvinul a vyrobil opavský podnikatel Pavel Brída a jeho firma Motoscoot. Jeho model nese název Velor-X-Trike, neboť samotnou značku Velorex má již někdo podle něj zaregistrovánu v Polsku. Tříkolku představil i za účasti původního konstruktéra velorexu Mojmíra Stránského.

První myšlenka na nový moderní velorex se podle Brídy zrodila v létě 2008. Sám totiž vlastní starý velorex, s nímž s oblibou jezdí se svým synem. Se stavbou začal o rok později. "Chyběla mi tam ta síla, to, že by to mělo být živější. Tak jsem se rozhodl postavit něco, co by mohlo být výkonnější, bezpečnější a silnější. Výsledek za šest měsíců vidíte za mnou," řekl dnes Brída novinářům.

Nový Velor-X-Trike má délku 3,8 metru, šířku 1,9 metru a je 1,32 metru vysoký. Motor je čtyřválcový od Hondy s objemem 1284 krychlových centimetrů. Exkluzivnost nové tříkolky spočívá v tom, že vozítko bude vyráběno individuálně na zakázku, každý model bude číslovaný. Nikdy se tak nestane, aby dvě vozítka byla stejná.

Brída plánuje novou tříkolku prodávat v Česku i v zahraničí, například na americkém trhu, a to v několika verzích S-standart, LS-lux, GLS-grand lux. Pro využití na závodních okruzích prý bude i verze R-racing, která nabídne i motor s výkonem přes 200 koní a maximální hmotností do 400 kilogramů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK