Příjmy z internetové reklamy stouply do února o šest procent

17.03.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 17. března (ČTK) - Příjmy z plošné internetové reklamy v lednu a v únoru vzrostly proti loňsku o šest procent na 474 milionu korun. V samotném únoru se ale meziroční růst zcela zastavil. Uvedli to zástupci Sdružení pro internetovou reklamu na dnešní tiskové konferenci. V loňském posledním čtvrtletí se příjmy z reklamy na webech zvýšily o dvě pětiny na 1,24 miliardy korun.

V únoru nejvíce na internetovém trhu inkasoval Seznam, který utržil za zobrazovanou inzerci 95 milionů Kč. Následují Centrum se 46 miliony Kč a skupina Mafra s 39 miliony.

Nejvíce za internetovou reklamu utráceli prodejci automobilů, a to téměř 35 milionů Kč, následují poskytovatelé zpracování dat s téměř 30 miliony Kč a telekomunikační firmy s útratou 27 milionů korun.

Příjmy za plošnou internetovou inzerci spolu s příjmy za výkonnostní reklamu za kliknutí se loni pohybovaly okolo 6,4 miliardy korun. Letos čekají odborníci růst o 17,7 procenta. Výnosy z internetové reklamy se na celkovém reklamním trhu podílí zhruba deseti procenty.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK