Toyota slíbila rychlejší odpovědi na stížnosti zákazníků

30.03.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Toyota 30. března (ČTK) - Japonská automobilka Toyota Motor Corp. slíbila po dnešním jednání zvláštního výboru pro globální kvalitu, že bude rychleji reagovat na stížnosti zákazníků. Kvalitu mají v budoucnosti hodnotit i experti mimo společnost.

"Naslouchání hlasům spotřebitelů je nejdůležitější při snaze znovu získat důvěryhodnost u našich zákazníků," uvedl na tiskové konferenci po jednání výboru prezident automobilky Akio Tojoda. "Založili jsme systém pro rychlejší reagování na stížnosti," dodal.

Firma si od zřízení výboru slibuje, že jí pomůže zachránit její pověst a obnovit důvěru, kterou poškodilo masivní svolávání vozů k opravě. Toyota byla kvůli problémům s nechtěným zrychlováním nucena svolat po celém světě k opravě přes osm milionů automobilů, z toho zhruba šest milionů ve Spojených státech. To mělo negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů. Jednání výboru pro kvalitu se zúčastnilo 70 zástupců vedení a zaměstnanců automobilky z celého světa.

Tojoda dodal, že firma musí pozorněji naslouchat návrhům na zlepšení kvality, včetně toho, co říkají řidiči. Výbor má svoji první zprávu zveřejnit v červnu. Na pravidelných setkání si mají členové výboru navzájem vyměňovat informace a řešit otázky bezpečnosti.

Automobilka rovněž uvedla, že její nové modely automobilů budou mít od letošního roku nový systém, který umožní brzdám fungovat i v případě, že pedál brzdy bude použit současně s pedálem plynu. To by mělo zabránit opakování současného problému s nechtěným zrychlováním. Společnost rovněž zřídí čtyři další pobočky, ve kterých bude trénovat zaměstnance v kontrole kvality. Budou se nacházet v Severní Americe, Číně, Evropě a jihovýchodní Asii. Rozšířit chce rovněž používaní tzv. černých skříněk nahrávajících údaje o jízdě. Ty pak mohou pomoci při analýze příčin nehody, napsala agentura AP.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK