Údaje o dubnovém prodeji ve Spojených státech by měly postupně zveřejňovat také další automobilky. Analytici podle agentury Reuters očekávají za duben meziroční nárůst celkového prodeje v USA o zhruba 20 procent.
Výzkumná společnost J.D. Power and Associates minulý měsíc předpověděla, že v celém letošním roce prodej automobilů v USA stoupne na 11,7 milionu vozů z loňských 10,4 milionu. Prodej by tak měl nicméně zůstat hluboko pod téměř 17 miliony vozů z roku 2005.
Ford odolává současné krizi v automobilovém průmyslu lépe než jeho domácí konkurenti GM a Chrysler. Těm musela pomoci americká vláda a obě automobilky byly dokonce po určitou dobu nuceny využívat bankrotovou ochranu před věřiteli.
GM v polovině loňského roku opustila bankrotový režim s tím, že se v rámci rozsáhlé restrukturalizace zahrnující prodej některých značek přemění v menší podnik, jenž by měl pružněji reagovat na požadavky zákazníků.