Královský pivovar Krušovice loni po předchozí ztrátě vykázal zisk

06.05.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 6. května (ČTK) - Hospodaření společnosti Královský pivovar Krušovice, která od začátku letošního roku nese název Heineken ČR, se loni vrátilo zpět do černých čísel a pivovarnická firma po ztrátě 44 milionů korun v roce 2008 vykázala čistý zisk 175,9 milionu korun. ČTK dnes informaci získala z účetní závěrky Heineken ČR, která byla zveřejněna ve Sbírce listin. Krušovický pivovar vlastní nizozemská pivovarnická skupina Heineken, která je třetím největším hráčem na českém trhu.

Společnosti Královský pivovar Krušovice loni výrazně vzrostly tržby, a to z 1,195 miliardy korun v roce 2008 na 3,092 miliardy korun. Firma totiž v roce 2009 kvůli zjednodušení hospodaření dokončila fúzi s pivovarnickou společností Starobrno, jejíž tržby předloni obnášely 1,647 miliardy korun. Na druhou stranu společnost Heineken loni ukončila provoz v pivovaru Znojmo.

Pivovar v Krušovicích letos investoval do vylepšení produktového portfolia. Pivovar na trh uvedl například novou "desítku", jejíž stupňovitost přesahuje deset stupňů, což nebývá v Česku běžné. "Pivovar Krušovice plánuje s novou desítkou až zdvojnásobit objemy prodejů oproti současnému krušovickému výčepnímu světlému, které desítka v portfoliu nahrazuje," sdělila ČTK mluvčí Heineken ČR Kateřina Eliášová.

Nizozemská skupina Heineken vstoupila na tuzemský pivovarnický trh v roce 2003, kdy koupila Starobrno. V roce 2007 se k němu přidaly Krušovice a v loňském roce i skupina Drinks Union, která zastřešovala pivovary v Krásném a Velkém Březně, v Lounech a Kutné Hoře. Letos v lednu Heineken ukončil výrobu piva v Lounech. Značku i recepturu výroby zachoval a produkci přesunul do pivovarů ve Velkém a Krásném Březně. Už loni skupina uzavřela pivovar v Kutné Hoře.

Firma Drinks Union loni fungovala jako samostatná právní jednotka, letos pak byla sloučena s firmou Heineken ČR. Společnosti Drinks Union v roce 2009 podle účetní závěrky klesly tržby meziročně o 205 milionu korun na 953 milionu korun, na druhou stranu snížila ztrátu z 286 milionů korun v roce 2008 na 191,6 milionu korun.

Tuzemské pivovary skupiny Heineken loni uvařily 2,62 milionu hektolitrů piva, meziročně o 5,2 procenta méně. Prodej piva na domácím trhu včetně dovážených značek poklesl o procento, export se snížil o téměř pět procent. S poklesem poptávky se loni kvůli hospodářské krizi potýkala většina tuzemských pivovarů. Heineken předpokládá, že se jeho tržní podíl v uplynulém roce zvýšil na 12,4 procenta. Předloni se podíl firmy na trhu pohyboval kolem 12 procent.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK