V hodnocení SZPI uspěly nejvíce řetězce Ahold, Lidl a Makro

16.06.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Brno 16. června (ČTK) - V hodnocení obchodních řetězců, které uplynulý rok prováděla Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI), dopadly nejlépe společnosti Ahold, Lidl a Makro. Na druhém místě se umístily firmy Billa a Penny Market, na třetí příčce skončily Globus, Kaufland, Spar a Tesco. Hodnotila se pouze kritéria, která spadají do kompetence SZPI, výsledky proto nelze brát jako absolutní pořadí, řekl dnes novinářům zastupující ústřední ředitel inspekce Martin Klanica.

"Ke zlepšení došlo u všech sledovaných řetězců. My jsme jim zasílali průběžné výsledky, aby je to ještě více motivovalo. Rozdíly mezi řetězci se navíc neustále zmenšují. Je vidět, že jeden dohání druhého," řekl Klanica.

Hodnocení začalo loni v květnu a trvalo do konce letošního dubna. Zahrnuje celkem 3924 kontrol v devíti vybraných obchodních řetězcích. Speciální metodiku, která zohledňuje rozdílný počet provozoven jednotlivých řetězců i počet a rozsah kontrol, vytvořila inspekce ve spolupráci s Vysokým učením technickým.

Mezi devět hodnocených kritérií patřila především bezpečnost potravin, výskyt falšovaných a klamavě označených výrobků, jakost čerstvého ovoce a zeleniny, dodržování hygienických norem, nebo funkčnost vnitřního kontrolního systému.

"Nehodnotili jsme naopak spoustu povinností a okolností, které mohou být pro spotřebitele mnohem důležitější. Nezajímalo nás například, jestli je u obchodů dostatek parkovacích ploch, jestli se u pokladen tvoří fronty, jaké má firma vztahy s odběrateli nebo poměr zastoupení tuzemských potravin. Tyto věci nám nepřísluší," dodal Klanica.

Přehled výsledků hodnocení obchodních řetězců:

1. místo 2. místo 3. místo seřazeno abecedně Ahold, Lidl, Makro Billa, Penny Market Globus, Kaufland, Spar, Tesco

(zdroj: SZPI)

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK