VERZE 3-CME snižuje letošní výhled kvůli nižším příjmům z reklamy

28.07.2010 | , Reuters
Zpravodajství ČTK


* CME snižuje letošní výhled, čeká pokles reklamních...

...příjmů

* Výnosy +10 pct na 201,7 mil dolarů, trh čekal 190,2 mil

* Čistý zisk 165,2 milionu díky prodeji ukrajinské divize

* Akcie <CETV.O> <CETVsp.PR> ztratily 5,3 procenta

(přidává snížení výhledu, komentáře)

PRAHA, 28.července (Reuters) - Společnost Central European Media Enterprises (CME) ve středu snížila předpověď letošních výnosů i ukazatele OIBDA kvůli horšímu výhledu pro reklamní výdaje na trzích, kde působí. Akcie firmy následně ztratily 5,3 procenta.

Majitel televize Nova, jejž zčásti vlastní firma Time Warner <TWX.N> a americký investor Ronald Lauder, se potýká s prudkým propadem výdajů na televizní reklamu na trzích ve střední a východní Evropě, jež dříve utěšeně rostly.

Mediální skupina uvedla, že za celý rok předpokládá pokles reklamních příjmů na svých šesti trzích v průměru o 3 procenta. To znamená nižší odhad oproti dubnové prognóze, jež čekala stagnaci. CME také uvedla, že výsledky za rok 2010 negativně ovlivní oslabení regionálních měn vůči dolaru.

Společnost proto snížila předpověď výnosů na 710 až 725 milionů dolarů z dříve uváděných nejméně 790 milionů dolarů, přičemž v roce 2009 činily výnosy 714 milionů.

Jádrový zisk, počítaný jako provozní zisk před odpisy a amortizací (OIBDA), by měl podle revidované předpovědi dosáhnout 100 až 115 milionů dolarů proti dříve udávaným 140 až 160 milionům. V roce 2009 činil jádrový zisk 75 milionů dolarů.

Akcie skupiny po zveřejnění předpovědi odevzdaly předchozí zisky a uzavřely středeční seanci poklesem o 5,3 procenta, zatímco pražská burza oslabila pouze o 0,5 procenta <.PX>.

"Výdaje na televizní reklamu v roce 2010 nenaplnily naš předpoklady ekonomického oživení. Proto bude celý rok obtížný," řekl během konferenčního hovoru generální ředitel Adrian Sarbu.

"Celkově druhé pololetí ukáže pozitivní trendy, ovšem zotavení bude pomalé."

RŮZNORODÉ ZOTAVENÍ

V Česku a Slovinsku začalo zotavení trhu ve druhém kvartále, zatímco na Slovensku a v Chorvatsku se dostaví až ve druhém pololetí, uvedla CME. Naopak výhled bulharského a rumunského trhu zůstává slabý.

Zatímco výdaje na reklamu v Česku by se ve druhém pololetí měly vyhoupnout meziročně ož o 9 procent, v Bulharsku se čeká pokles až o 12 procent.

Společnost ve středu vykázala za druhé čtvrtletí nečekaně výrazný meziroční nárůst výnosů o 10,3 procenta na 201,7 milionu dolarů (3,87 miliardy korun). K tomu jí však dopomohla hlavně akvizice bulharské televize bTV za 413 milionů dolarů, jež kompenzovala pokles výdajů na televizní reklamu.

Zisk OIBDA - ekvivalent zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací (EBITDA) - nepatrně stoupl na 46,2 milionu dolarů, a překonal tak průměrný odhad analytiků ve výši 42,4 milionu.

Před propadem do čisté čtvrtletní ztráty firmu uchránil jednorázový zisk 217,6 milionu dolarů z prodeje ukrajinské divize. Čistý zisk CME tak stoupl na 165,2 milionu dolarů ze 24,1 milionu před rokem.

CME uvedla, že výdaje na reklamu se nevrátí na úrovně před finanční krizí dříve než v roce 2013. Akcie společnosti od začátku roku ztratily 7,6 procenta, zatímco index pražské burzy <.PX> posílil o 5,9 procenta.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK