ŘSD podle firmy Eurovia na zvlněné D47 u Ostravy zanedbalo údržbu

16.12.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 16. prosince (ČTK) - Vinu za zvlnění části dálnice D47 u Ostravy nese podle společnosti Eurovia CS, která tento úsek postavila, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Státní podnik zanedbal nezbytnou údržbu a kvůli tomu se do konstrukce stavby dostala voda, tvrdí Eurovia. Odmítla rovněž, že by odpovídala za vady, na které ŘSD poukazuje u tří mostů na této dálnici. ČTK to dnes oznámila mluvčí společnosti Petra Kučerová. Reakci ředitelství silnic ČTK shání.

Spor o vady na D47 vypukl koncem listopadu, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Ty podle státní společnosti dokládají, že Eurovia nedodržela domluvený postup stavby. Firma například použila nestabilní stavební odpad i tam, kde měly být stálé materiály. Eurovia ale odmítá, že by pochybila. Její ředitel Martin Borovka řekl, že použitý materiál, který nyní bobtná a způsobuje zvlnění vozovky, si přálo ŘSD. Záruční doba dálničního úseku končí příští rok.

Eurovia tvrdí, že většina vad, na které nyní ŘSD na D47 poukazuje, vznikla jeho nedostatečnou péčí o stavbu. Zmínila vykradenou kabeláž, rozebrané zídky, grafitti a porosty, které se prý v posledních letech objevují na mostech. Společnost nesouhlasí rovněž s výhradou ŘSD, podle níž si konstrukce jednoho mostu na D47 u Ostravy takzvaně "sedá". To je podle Eurovie způsobeno tím, že stavba stojí na poddolovaném podloží. Podle Kučerové jsou navíc mosty projektovány tak, aby se s takovýmito propady dokázaly vyrovnat.

Kvůli vadám mostů čeká ode dneška řidiče u Ostravy po dálnici D47 výrazně pomalejší jízda, napsal dnes server iDnes.cz. Po čtyři roky starých stavbách tak bude povoleno namísto dosavadní rychlosti 110 kilometrů v hodině jezdit maximálně šedesátkou. "Doporučili nám to po kontrole tří mostů. Podle kontrolorů je stav mostů špatný a kvůli tomu se na nich musí omezit rychlost," řekl serveru pověřený ředitel ŘSD René Poruba. Zpomalení se týká mostu přes Odru, mostu křižujícího železnici a řeku Opavu a přemostění Polanecké ulice.

Problematický úsek D47 u Ostravy v délce zhruba osm kilometrů postavilo za 4,5 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou později převzala stavební firma Eurovia CS. Jezdí se po něm od prosince 2007. Severomoravská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke svému konci. Zbývá dobudovat poslední úsek mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK