ŘSD bude prověřovat i další úseky na D47,škody jdou do stamilionů

02.01.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 2. ledna (ČTK) - Problémů na dálnici D47 u Ostravy je více. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) si zadalo další posudky a bude prověřovat další lokality. Škody jdou do stamilionů korun. Uvedl to pověřený ředitel ŘSD René Poruba.

ŘSD při sondách do podloží stavby zjistilo použití jiné, nevhodné strusky, a u třech mostů zjistilo, že jsou ve stavu, jako na konci své životnosti, další dva jsou s menšími závadami. Ředitelství chce provést další kopané sondy a i kvalitu dalších ze 17 mostů. Zjištěné nedostatky jsou součástí reklamačního řízení, které skončí na podzim letošního roku.

Podle ministra dopravy Pavla Dobeše stát udělá vše pro to, aby nekvalitní stavbu nemuseli znovu platit daňoví poplatníci. "Jde nám o kvalitu staveb. Musíme hledat odpovědnost konkrétních úředníků. Půjdeme po vyvozování osobní odpovědnosti," uvedl Dobeš.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podalo na konci roku kvůli D47 trestní oznámení. Důvodem je podezření z použití méně kvalitní strusky. ŘSD si u zhotovitelské firmy Eurovia vymínilo použití vysokopecní strusky, jejíž cena je 370 Kč za metr krychlový, dodavatel dodal ocelářskou strusku, která se prodávala za 12 Kč za metr krychlový.

Spor o vady na D47 vypukl koncem listopadu, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést první kontrolní vrty. Ty podle státní společnosti dokládají, že Eurovia nedodržela domluvený postup stavby. Firma prý například použila nestabilní stavební odpad i tam, kde měly být stálé materiály. Eurovia ale odmítá, že by pochybila. Její ředitel Martin Borovka řekl, že použitý materiál, který nyní bobtná a způsobuje zvlnění vozovky, si přálo ŘSD. To ale dnes Poruba popřel.

Problematický úsek D47 u Ostravy v délce zhruba osm kilometrů postavilo za 4,5 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou později převzala stavební firma Eurovia CS. Jezdí se po něm od prosince 2007. Severomoravská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke svému konci. Zbývá dostavět poslední úsek mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK