E15: Bontonland rozjede v dubnu prodej digitální hudby

20.02.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 20. února (ČTK) - Tuzemská největší síť obchodů s hudbou, filmy a počítačovými hrami Bontonland vstoupí na začátku dubna na český trh s digitální hudbou. Zájemcům nabídne 500.000 digitálních skladeb od velkých firem jako jsou Sony Music, Universal Music či EMI. Informuje o tom dnešní vydání deníku E15. Firma tak následuje hudební vydavatelství Supraphon, server MusicJet nebo americký Apple.

"Momentálně testujeme beta verzi prodeje, ostrý start služby by měl nastat na počátku dubna," řekl listu majitel Bontonlandu Lešek Wronka, který do budoucna hodlá oslovit i menší nezávislá vydavatelství. Vstupem na digitální trh by společnost ráda vylepšila klesající výkonnost kamenných prodejen posledních let danou propadem celého hudebního trhu, píše E15.

Kupovat bude možné jednotlivé skladby, alba nebo si zákazník zvolí variantu předplatného. Podle Wronky by se ceny měly pohybovat někde mezi cenami hudby na iTunes a fyzických nosičů. V českém iTunes Store je možné jednu skladbu koupit za 99 eurocentů (asi 25 Kč) a jedno album od pěti do 9,99 eura, píše list.

Digitální obchod s nahrávkami otevřela loni v listopadu společnost Supraphon. Stahování nebo přehrávání hudby a videa umožňují v Česku také další internetové servery. Počátkem loňského října zpřístupnil přehrávání hudebních skladeb od světových vydavatelů v počítači či mobilním telefonu server MusicJet, v závěru září začala nabízet stahování hudby a videa česká mutace služby iTunes od americké firmy Apple. Stahování hudby do mobilů poskytuje například také server T-Music operátora T-Mobile.

Český trh s digitální hudbou zatím nedosahuje výkonnosti zahraničních trhů. Podle posledních čísel Mezinárodní federace fonografického průmyslu se jeho objem v roce 2010 pohyboval okolo 25 milionů korun, což představovalo asi sedm procent celkového hudebního trhu v Česku, uzavírá list.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK