Počet sporů klientů s operátory kvůli vyúčtování stoupl o pětinu

20.02.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Počet sporů koncových zákazníků s operátory kvůli vyúčtování telekomunikačních služeb se loni zvýšil o pětinu. Český telekomunikační úřad zahájil celkem 123.000 nových řízení a rozhodl přes 66.400 sporů. Za nárůstem sporů stojí zhoršující se ekonomická situace. ČTK to řekl mluvčí ČTÚ František Malina.

 

Ve výrazné většině sporů dal přitom úřad zapravdu operátorovi. Zatímco v 52.600 případech rozhodl ve prospěch poskytovatele, ve prospěch účastníka vydal 7800 rozhodnutí. Zbytek sporů skončil bez výsledku například úmrtím účastníka či zánikem firmy.

 

Podle dnešních Lidových novin dluží Češi mobilním operátorům za služby celkem kolem deseti miliard korun. Za mobilní služby dluží dohromady kolem dvou milionů lidí.

 

Vedle účastnických sporů musel úřad řešit i téměř 1800 stížností uživatelů, což je o tři procenta více než v roce 2010. "Příčiny zvýšení počtu stížností lze spatřovat jak v nárůstu počtu účastníků, v rozšíření nabídky služeb elektronických komunikací se snadnějším přístupem občanů k informacím, tak i ve zvyšování právního vědomí občanů," uvedl Malina.

 

Na konci roku si podle něj uživatelé více stěžovali na ceny a kvalitu služeb, což souviselo se zvýšeným mediálním zájmem a organizovanými protesty například na sociálních sítích. Stížnosti na cenu tvořily třetinu celkového počtu, počet stížností na přenositelnost mobilních čísel se pak zvýšil o více než polovinu.

 

Loni v listopadu vláda rozhodla, že od roku 2013 přejdou kompetence o rozhodování účastnických sporů o vyúčtování volání z ČTÚ na soudy.

 

Autor článku

aktualita  

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK