LMC: Poptávka po nových pracovnících v únoru stoupla o desetinu

07.03.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Poptávka zaměstnavatelů po nových pracovnících v Česku v únoru přes obavy z možného negativního vývoje stoupla. Situace na pracovním trhu tak v hlavních rysech kopíruje pozitivní vývoj z loňského roku. Počet nabízených pracovních míst se proti lednu zvýšil o deset procent na 22.796, meziroční růst činil pět procent, informovala ČTK společnost LMC, která spravuje portály Prace.cz a Jobs.cz.

 

"Únorový stav lze považovat za solidní indikátor vývoje pracovního trhu v novém roce. Kdyby nyní trh klesl, mohli bychom se oprávněně domnívat, že se v praxi začaly výrazně projevovat dlouhodobě negativní zprávy z finančních trhů. Tato situace ale nenastala. Firmy ani nyní nepozastavují své náborové aktivity," uvedl analytik LMC Ondřej Mysliveček. Podle něj rostou nabídky všech typů pracovních úvazků, včetně zkrácených a brigád. Pro následující měsíce tak LMC očekává další růst nabídky pracovních míst.

Stagnaci portál Jobs.cz zaznamenal pouze u pozic vhodných pro absolventy. Ve srovnání s únorem loňského roku stoupla jejich nabídka o tři procenta na 3829 míst. V porovnání s průběhem v roce 2011, kdy jejich nabídka rostla strmějším tempem, je to zřetelné snížení dynamiky tvorby pracovních příležitostí pro absolventy.

Vzhledem k počtu reakcí uchazečů o zaměstnání na vystavené pracovní pozice se únorová situace velice podobala stavu před rokem. Letos v lednu LMC zaznamenala strmý nárůst počtu odpovědí na vystavené inzeráty, kterých bylo rekordních 606.000. Přestože v únoru počet reakcí klesl na 546.000, stále jich bylo o šest procent více než ve stejném období loni. "Jde o tradiční jev, kdy se lidé po Vánocích navracejí k hledání práce a snaží se zajistit si místa s výhledem na blížící se období sezonních prací," vysvětlil Mysliveček.

LMC je 16 let nejvýznamnějším operátorem na českém elektronickém trhu práce. Provozuje pracovní portál www.jobs.cz a největší pracovní portál na českém internetu www.prace.cz. Nyní registruje 9000 firemních zákazníků z ČR i zahraničí.

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.