ZAT se podílí na dodávkách lokomotiv do Turecka a metra do Číny

02.05.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Příbram 2. května (ČTK) - Příbramský výrobce řídicích systémů ZAT spustil ostrou výrobu řídicí elektroniky pro 80 lokomotiv určených pro turecké státní dráhy. Celková cena zakázky je dvě miliardy korun, podíl ZAT tvoří přes 40 milionů Kč. Firma se zároveň podílí na půlmiliardovém kontraktu na dodávku elektrických pohonů do nového metra ve městě Su-čou na východě Číny. Informovala o tom dnes ČTK.

V případě zakázky do Turecka jde o výrobu řídicího systému pohonu pro čtyřnápravové elektrické lokomotivy o výkonu 5MW. ZAT do nich vyrábí řídicí elektroniku vyvinutou společností Škoda Electric. Do konce loňského roku se ověřovaly prototypy jednotlivých komponent, v prosinci a v lednu dodala firma prvky pro první dvě prototypové lokomotivy. Od letošního října do prosince 2014 bude tureckým dráhám dodáno 80 lokomotiv firmy Hyundai Rotem, která je konečným dodavatelem. ZAT získal zakázku díky vítězství v tendru vypsaném firmou Škoda Electric v roce 2011.

Druhou významnou zakázkou, na níž ZAT spolupracuje se Škodou Electric, je dodávka elektrických pohonů do vozů nového metra plánovaného pro čtyřmilionové město Su-čou ve východní části Číny. Půlmiliardový kontrakt byl uzavřen na základě vítězství Škoda Electric v tendru, v němž porazila konkurenční nabídky firem, jako jsou Bombardier, ABB či Siemens.

"Možnost podílet se na realizaci dodávek tak strategického významu, které zásadním způsobem rozhodují o kvalitě a spolehlivosti lokomotiv s životností desítek let, je pro nás významnou referencí a výzvou k pokračování v navázané spolupráci," uvedl člen představenstva ZAT Ivo Tichý.

ZAT tak pokračuje v dlouholeté spolupráci se Škodou Electric v oblasti dodávek výkonové a řídicí elektroniky pro elektrické lokomotivy. V letech 2001 až 2010 provedly obě firmy komplexní rekonstrukci 460 vozů pražského metra a v letech 2008 až 2009 spolupracovaly na dodávce lokomotiv Škoda 109E, vyráběných Škodou Transportion pro České dráhy.

ZAT podniká v oboru automatizace technologických procesů, část zakázek tvoří i projekty pro jadernou energetiku. Firma je také výrobcem zdravotnických přístrojů.

Škoda Elektric je předním světovým výrobcem elektrických pohonů a trakčních motorů pro trolejbusy, tramvaje, lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, metro, kolejová vozidla apod. Navazuje na dlouholetou tradici elektrotechnické výroby Škodových závodů v Plzni, která byla zahájena v roce 1901 v Elektrotechnickém závodě.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK