Generali žaluje majitelku nepojištěné CK Majestic Travel

10.07.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 10. července (ČTK) - Majitelka boskovické cestovní kanceláře Majestic Travel Zuzana Pálová, jejíž firma se dostala do finančních potíží a nechala v Chorvatsku bez asistence zhruba 40 klientů, čelí žalobě pojišťovny Generali kvůli údajnému neoprávněnému podnikání. ČTK to dnes oznámil generální ředitel pojišťovny Štefan Tillinger. Cestovní kancelář si u pojišťovny předjednala, ale nezaplatila povinné pojištění proti úpadku a zájezdy prodávala bez něj. Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR), které cestovním kancelářím vydává koncesi, zvažuje trestní oznámení.

"Naši právníci studují, jestli je možné trestní oznámení podat, nebo není," sdělila ČTK mluvčí MMR Jana Jabůrková. Záměr ministerstva neoblomila ani snaha majitelky cestovní kanceláře, která údajně čtyřicítce klientů v Chorvatsku zajistila ubytování a všechny zaplacené služby včetně odvozu do ČR. To ale podle Jabůrkové nemění nic na tom, že cestovní kancelář musí mít sjednané pojištění proti úpadku, což Majestic Travel neměla.

MMR už dříve uvedlo, že Majestic Travel v květnu předložila dohodu s pojišťovnou na uzavření pojistky proti úpadku, na základě čehož získala koncesi k provozování cestovní kanceláře. Pojistné ale nezaplatila a začala prodávat zájezdy bez platného pojištění. Úřad se o tom, že pojistná smlouva neplatí, dozvěděl od pojišťovny teprve poté, co média o víkendu informovala o problémech klientů Majestic Travel v Chorvatsku.

"Zákon takovou povinnost pojišťovnám neukládá. Dozor nad podnikáním je role, která přísluší státu," hájí pojišťovnu Tillinger. Podle něj je zákon o povinném pojištění nedokonalý, protože pojišťovnám ukládá ministerstvo informovat pouze tehdy, když zanikne již sjednané pojištění, v případě vzniku pojistné události a výši pojistného plnění nebo pokud pojišťovna získá informace o zhoršujícím se finančním hospodaření cestovní kanceláře.

Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) by ale měla pojišťovna i tak ministerstvo pro místní rozvoj informovat, řekl ČTK její viceprezident Tomio Okamura. Pokud by mělo ministerstvo informace včas, podobná situace by nemusela nastat a klienti cestovní kanceláře by se nemuseli obávat, že zůstanou v cizině bez pomoci, dodal.

Klientům Majestic Travel podle televize Nova o víkendu na jihu Chorvatska odmítla posádka autobusu vydat zavazadla s odůvodněním, že majitelka kanceláře nezaplatila. Klientům se sice podařilo během dne zajistit ubytování, celý den se ale nedostali k osobním věcem, které měli v zavazadlech.

Do finančních potíží se letos v Česku vedle Majestic Travel dostalo pět cestovních kanceláří. Úpadek ohlásily CK Asteri tour, CK Redgreentours, CK Filip, Globaltour a BG Travel.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK