Stavební spoření pod kontrolou

19.03.2004 | , Finance.cz
BYDLENÍ


Zjistit stav účtu v bance není pro klienty, kteří mají zvolenu nějakou formu přímého bankovnictví žádný problém. Jak jsou na tom klienti stavebních spořitelen? Mají i ti možnost zjistit aktuální stav na svém účtu stavebního spoření?

To co je běžné u bankovních účtů není již u účtů stavebního spoření zcela běžnou záležitostí. Zjištění zůstatku na účtu a dalších parametrů konkrétního stavebního spoření je u některých stavebních spořitelen možné, u jiných nikoli. Některé stavební spořitelny nabízejí možnost získat informace přes telefon, internet nebo SMS zprávu.  Podívejme se tedy, co mohou klienti využít a získat tak informace o svém stavebním spoření u jednotlivých stavebních spořitelen.

Specialistů internetový a mobilní servis
Získávat informace pomocí internetu a mobilního telefonu umožňuje svým klientům Raiffeisen stavební spořitelna.
Každý klient může požádat o bezplatné zřízení služby "Specialistův Internetový Servis". Na základě žádosti  přidělí spořitelna klientovi uživatelské jméno a bezpečnostní heslo, které klientovi zašle na adresu nebo formou SMS či emailu do jednoho týdne od zaslání žádosti. Jako registrovaný uživatel můžete na stránkách Raiffeisen stavební spořitelny:

  • Prohlížet parametry svých smluv a pohyb plateb na svých účtech
  • Modelovat další průběh vašeho spoření
  • Měnit své uživatelské heslo

Klienti mohou také využít "Specialistův Mobilní Servis", což je poskytování  informací o stavebním spoření prostřednictvím krátkých textových zpráv SMS. Tento systém umožní klientovi  v kteroukoliv denní dobu zjistit, kolik prostředků již má na svém účtu, kdy mu byl připsán na účet poslední vklad a v jaké výši, kdy pravděpodobně splní základní podmínky pro získání úvěru ze stavebního spoření (přidělení cílové částky) a mnoho dalších informací. Stejně jako v předešlém případě je třeba o službu požádat. Služba je aktivována do 14 dnů a o  aktivaci je klient informován SMS zprávou, ve které je mu sděleno kontaktní tel. číslo pro dotazy. Potom již pošle dotaz pomocí SMS v přesně definované struktuře a zdarma dostanete odpověď také v podobě SMS.

TELEBUS aneb TELEfonní BUřinková Služba
Pomocí telefonu může klient získávat informace také u Stavební spořitelny České spořitelny. Můžete využít pevné linky s tel. číslem 224 309 309 nebo též služby SMS Telebus, kdy zašlete dotaz pomocí SMS.
Služba Telebus umožňuje získat informace o nabídce služeb stavební spořitelny a zároveň pro klienta důležitých údajů o stavu jeho vkladového či úvěrového účtu stavebního spoření. A co vše lze zjisti? Zůstatek na vkladovém účtu stavebního spoření, připsanou výši státní podpory od začátku spoření, dosažené procento cílové částky a bodové hodnocení. Pokud byl klientovi poskytnut úvěr ze stavebního spoření či překlenovací úvěr, získá důležité informace i o svém úvěrovém účtu. Tato službu je poskytována každému účastníkovi spoření s buřinkou zcela zdarma - klient hradí pouze obvyklé telefonní poplatky. TELEBUS je v provozu nepřetržitě po 24 hodin denně a 7 dní v týdnu.
Obdobně jako u předešlé stavební spořitelny lze získat informace i pomocí SMS zprávy tzv. SMS Telebusu. Klient odešle ze svého mobilního telefonu SMS zprávu s dotazem na tel. číslo 602 696 696 v přesně stanoveném tvaru a systém mu obratem zašle zpět odpověď. Tímto způsobem si můžete zjistit zůstatek svého vkladového nebo úvěrového účtu nebo nasimulovat stavební spoření. Podmínky používání obou služeb jste určitě obdrželi při uzavírání smlouvy o stavebním spoření.
Zajímavou službou je také možnost nechat si od buřinky zavolat. Na internetu  klient vyplní jednoduchý formulář a zvolí si datum a čas, ve kterém si přeje, aby mu bylo zavoláno zpět. Klientův dotaz je spořitelnou zpracován a ve stanovenou dobu pracovník klientovi zavolá.

PříTel aneb PŘÍ(mý) TEL(efon) k vašemu účtu
Také Wüstenrot stavební spořitelna nabízí svým klientům možnost získat nejen obecné informace o stavebním spoření Wüstenrot, ale i konkrétní informace o smlouvě, včetně stavu na účtu stavebního spoření. Službu PřiTel je možné využít z tlačítkového telefonního přístroje s tónovou volbou na čísle 257 092 092 a to 24 hodin denně, v provozních hodinách banky může klient využít služeb operátora. Stejné informace získá zdarma klient také prostřednictvím zelené linky po udání identifikačních znaků klienta platných pro službu PříTel.
Pokud chce klient použít službu PříTel musí znát číslo smlouvy a přidělený PIN a řídit se instrukcemi hlasové služby. Zjistit může informace o smlouvě, o vkladovém, úvěrovém i překlenovacím účtu.
A jak zjistíte PIN? U smluv uzavřených do 31.12.2003 naleznou klienti svůj PIN v záhlaví výpisu z účtu za rok 2003. U smluv uzavřených v letošním roce je PIN uveden na Potvrzení o uzavření smlouvy o stavebním spoření. Pokud nevíte jaký máte PIN, případně ho chcete změnit, pomohou vám opět na výše uvedeném čísle nebo na zelené lince.

Zbývající stavební spořitelny podobné služby nenabízí
Rostislav Trávníček
marketingový ředitel Českomoravské stavební spořitelny k tomu říká: “Naší strategií v oblasti poradenství je osobní kontakt, který zabezpečuje 1600 kvalifikovaných finančních poradců. ČMSS klade hlavní důraz na tuto formu klientského servisu, nicméně vážně zvažujeme možnosti nabídky v oblasti internetbankingu.“ Klient této stavební spořitelny může informaci o stavu svého účtu získat od svého finančního poradce ČMSS.
Podobnou odpověď nám poskytla také Hana Vaněčková, tisková mluvčí VSSKB: „Všeobecná stavební spořitelna KB má asi 200 moderně vybavených klientských center po celé ČR. Každý klient může také kontaktovat svého poradce a ten mu požadovaný údaj poskytne.“ a dodává: „Do budoucna samozřejmě počítáme se zavedením dalších služeb pro klienty i v této oblasti.“
HYPO stavební spořitelna podle slov Lucie Badové vedoucí odd. marketingu v současné době neumožňuje z bezpečnostních a technických důvodů prohlížet klientské účty prostřednictvím telefonu, internetu nebo GSM. O pohybech na účtu stavebního spoření je klient informován prostřednictvím ročního výpisu z účtu. Klient má možnost zažádat o tuto informaci prostřednictvím písemné žádosti také mimořádně v průběhu roku.

Získat informaci o stavu účtu v bance pomocí kanálů přímého bankovnictví je v současné době běžné. Některé stavební spořitelny toto umožňují i svým klientům, kteří tak mohou získávat informace o svých účtech stavebního spoření.  Není to bohužel samozřejmostí, i když by se situace mohla pomalu změnit.



Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: BYDLENÍ



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.