AAA Premium pro zánovní ojetiny se přejmenovala na Mototechnu

12.09.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 12. září (ČTK) - Skupina AAA Auto přejmenovala svou značku pro prodej zánovních aut AAA Premium na Mototechnu. Pod znovu oživeným názvem firmy, která nabízela své služby motoristům za socialismu, chce prodávat maximálně dva roky stará auta s nájezdem do 30.000 km. Mototechna bude nabízet i servis, prodej náhradních dílů nebo financování. Uvedli to dnes zástupci společnosti.

Značku Mototechna koupila AAA Auto za sumu, která se podle generální ředitelky Karolíny Topolové nepohybovala v milionech korun. Se stejnojmenným státním podnikem, který je v současnosti v likvidaci, nemá nic společného.

Mototechna bude fungovat jako dceřiná firma AAA Auto. Po otevření pobočky v Praze by mělo vzniknout centrum v Brně, Ostravě a následně na Slovensku v Bratislavě. V současnosti má v nabídce zhruba 300 vozů, které získává například od tuzemských prodejců nových aut jako předváděcí auta, nebo od leasingových firem. Na auta bude poskytovat minimálně dvouletou záruku.

Zatímco AAA Premium se zaměřovala na dražší vozy prémiových značek, Mototechna by měla podle Topolové nabízet všechny automobily, které splňují stanovené parametry. Zcela nové vozy prodávat nehodlá. Sází naopak na to, že úspora při koupi zánovního vozu v porovnání s nákupem nového se pohybuje na úrovni 30 až 50 procent.

"Naší výhodou bude, že na vybraný vůz nebude muset zákazník čekat. To je hlavní kontrast proti fungování Mototechny za socialismu, kdy se na vozy stály fronty a existovaly pořadníky s nekonečnými čekacími lhůtami, což se nyní děje i u řady prodejců nových vozů," dodala Topolová. Podotkla, že značku Mototechna si lidé vzhledem k její 73leté historii stále vybavují. Značku má podpořit marketingová kampaň, která u AAA Premium chyběla.

AAA Auto letos plánuje prodej 50.000 ojetých vozů v 27 autocentrech v ČR, na Slovensku a v Rusku. V pololetí zvýšila zisk o 165 procent na 8,6 milionu eur (zhruba 210 milionů Kč). Vlastník přes 77 procent akcií Anthony Denny nedávno oznámil záměr prodat většinový podíl ve firmě. Mělo by se tak stát do dvou let.

Mototechna byla založena v roce 1949 v tehdejším Československu. Skončila v roce 1992, kdy byla neúspěšně zprivatizována.

Na trh se postupně vrací celá řada značek, které byly za socialismu fenoménem. Žvýkačky Pedro, které postupně zanikly po privatizaci čokoládoven ve Velimi firmou Nestlé, se po několika letech patentových sporů o ochrannou známku loni opět dostaly do obchodů. Reinkarnaci díky společnosti Favorit Czechoslovakia v letošním roce zažívá také legendární kolo Favorit a daří se i limonádám Kofola.

V tuzemských obchodech se díky novému designu prosazují také legendární botasky, ve kterých na stupních vítězů stála například gymnastka Věra Čáslavská nebo skokan na lyžích Jiří Raška. Roční prodej firmy Botas se po uvedení nové kolekce na trh zvýšil z pěti tisíc o dalších patnáct tisíc párů obuvi. Příkladem oživení tradiční značky je také remoska, tedy elektrická pečící mísa, kterých se v ČR od roku 1957 do roku 1991 prodalo 1,5 milionu. Společnost Remoska dnes polovinu své produkce vyváží, hlavně do Velké Británie.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK