Objem reklamy na internetu do srpna stoupl o čtvrtinu na 3,9 mld.

17.09.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 17. září (ČTK) - Zadavatelé na internetu utratili od ledna do srpna za zobrazovanou reklamu téměř 3,9 miliardy korun v ceníkových cenách, což je proti loňsku růst o 23 procent. Vyplývá to z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) zajišťuje společnost Mediaresearch.

Meziroční nárůst byl přitom podle výkonné ředitelky SPIR Kateřiny Hrubešové patrný především na jaře. O prázdninách pak výdaje stagnovaly na loňské úrovni. Nejsilnějším měsícem byl květen s utracenými 613 miliony Kč. Podle expertů by měl být zbytek roku srovnatelný s loňskem.

V samotném srpnu byl největším zadavatelem stejně jako v červenci internetový obchodník Internet Mall, který využil reklamní prostor v celkové hodnotě 23,1 milionu korun. Druhým největším zadavatelem byla společnost Student Agency s inzercí v hodnotě 21,4 milionu korun. Na třetím místě byla Invia.cz, která umístila reklamu v hodnotě 12,7 milionu.

Reklama nejvíc zobrazovala rychleobrátkové zboží, nabídky cestovních kanceláří a zprostředkovatelů peněžních služeb.

Nejvíc z reklamních výdajů inzerentů získal v srpnu Seznam.cz s objemem 136,4 milionu korun, dále Centrum Holdings s 87,2 milionu a Mafra s inzercí za 52,5 milionu korun. Ceníkové ceny reklamního prostoru nezapočítávají množstevní slevy a případné bartery.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK